به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار کرد: دولت آمریکا قصد انتقال سفارت خود به بیت المقدس نخستین قبله مسلمانان دارد و مسلمانان باید با اتحاد و همصدایی میان خود در مقابل این دسیسه بایستند و اجازه ندهند دشمن به هدف خود برسد.
وی افزود: مسلمانان جهان در این برهه حساس تنها با حفظ اتحاد و همبستگی می توانند در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و به پیروزی و موفقیت دست پیدا کنند.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تربیت صحیح فرزندان تاکید کرد: دین اسلام وظیفه تربیت و اصلاح فرزندان را برعهده والدین قرار داده است.
ماموستا خدایی یادآور شد: پدران و مادران در مقابل رفتار فرزندان خود مسئولیت دارند و باید آنها را بر اساس موازین دینی و دستورات الهی دین مبین اسلام تربیت کنند.
آیین نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد جامع این شهر و با مشارکت گسترده مردم مومن برگزار می شود.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال 1227 هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به وجود 24 ستون سنگی، دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن 2 سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.