به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری دهگلان، یحیی نظری در نشست شورای حفاظت از آب این شهرستان با اشاره به آبی کردن یک هزار و 100 هکتار از اراضی پایین دست سد سورال اظهار کرد: 12 درصد از اراضی شهرستان آبی است و این میزان 35 درصد از میانگین 47 درصدی کشور پایین تر اما 2 درصد از میانگین 10 درصدی استان کردستان بالاتر است.
وی به اهمیت احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی و حفاظت هر چه بیشتر از آبخوان های شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح جامع برخورد قانونی با برداشت غیر مجاز و تعادل بخشی بین منابع و مصارف آب های زیر زمینی باید اجرا شود.
به گفته وی، اعتبارات مورد نیاز برای احیا و تعادل بخشی آب از منابع ملی تخصیص داده می شود و می توان با مطالبه گری بیشتر از دستگاه های استانی و کشوری برای جذب این اعتبارات اقدام کرد.
استان کردستان دارای 43 هزار هکتار باغ است که سالیانه 330 هزار تُن انواع میوه در این باغات تولید و به بازار مصرف داخلی و خارج از استان عرضه می شود.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی است که حدود 110 هزار هکتار از این میزان آبی است.
دریافت و تنظیم: حسن حسین زاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.