فرشید جهان بین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 26 درصد از این میزان تسهیلات پرداختی برای ایجاد اشتغال مددجویان از محل صندوق اشتغال نیازمندان و 74 درصد نیز از محل تسهیلات بانک های عامل بوده است.
وی با بیان اینکه در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای نیز در این مدت هفت هزار مددجو در دوره های مختلف آموزشی شرکت کردند، افزود: این دوره ها شامل دوره های تخصصی بلند مدت مهارت آموزی، کارآفرینی، پایداری و توسعه اشتغال است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تاکید کرد: مددجویان تحت پوشش و فرزندان آنان که دارای مهارت های خاص بودند در موسسات و شرکت ها جذب و مشغول بکار می شوند و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند که از این طریق از ابتدای امسال برای 360 مددجو کاریابی شده است.
جهان بین یادآور شد: همچنین در زمینه اقدامات بعد از اعطای تسهیلات، به صورت مستمر و دوره ای بازدیدهای فنی و تخصصی از طرح های ایجادی صورت می گیرد و در حاشیه این بازدیدها آموزش نکات کاربردی در راستای پایداری طرح ها اجرا شده نیز به مددجویان داده می شود.
به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون 41 هزار بازدید فنی از طرح های اشتغال از طریق سامانه نظارت هوشمند که در استان طراحی شده، انجام گرفته است.
جهان بین گفت: ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت می تواند در حفظ عزت نفس و افزایش شان و منزلت اجتماعی و افزایش شاخص های امید به زندگی خانواده های تحت حمایت موثر باشد.
وی اضافه کرد: افزایش تولید در جامعه، کاهش نرخ بیکاری، کاهش فاصله طبقاتی و در نهایت خروج از فقر و دست یابی به استقلال اقتصادی و مالی از دیگر اهداف ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت است.
از جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری کردستان، 45 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.