جعفر عبدالله پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس گزارش مردمی مبنی بر فعالیت یک کارگاه تولید زغال در محدوده شهر سروآباد، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: در بازدید ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی از این کارگاه مشخص شد صاحب این کارگاه اقدام به دپوی تعداد زیادی تنه درختان جنگلی در محدوده کارگاه خود برای تهیه ذغال کرده است.
عبدالله پور تاکید کرد: با هماهنگی مقامات قضایی چوب های جنگلی قاچاق در این کارگاه به وزن تقریبی 25 تن ضبط شد و متهم برای سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شد.
وی یادآور شد: چوب های کشف شده نتیجه قطع درختان جنگلی در خارج از مرزهای کشور و از گونه های درختان مازودار و وی ول هستند که به صورت غیر قانونی وارد کشور و شهرستان سروآباد شده بودند.
وی با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی این شهرستان به صورت شبانه روزی در عرصه های منابع طبیعی حضور داشته و عرصه را بر قاچاقچیان و تخریب کنندگان تنگ کرده اند، گفت: مشارکت مردم و بهره برداران محلی در حفظ و حراست از منابع طبیعی یک ضرورت است.
عبدالله پور از مردم خواست هر گونه تخریب منابع طبیعی، تصرف و یا آتش سوزی عرصه ها و تخریب محیط را از طریق شماره تلفن 1504 منابع طبیعی در هر ساعت از شبانه روز گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد 120 هزار هکتار وسعت دارد که از این میزان، 57 هزار هکتار منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، 51 هزار هکتار اراضی ملی و 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.
این شهرستان از نظر دارا بودن جنگل ها و پوشش گیاهی در ردیف سه شهرستان اول استان کردستان است.
در منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو تاکنون 117 گونه پرنده، 23 گونه پستاندار، 17 گونه خزنده و 242 گونه گیاهی شناسایی شده و مهمترین گونه های جانوری آن کل و بز، خرس قهوه ای، قوچ و میش، کرکس، هما و عقاب طلایی است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.