منصور لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازرسان این اداره کل، از ابتدای امسال تاکنون 830 مورد بازرسی و 911 نمونه برداری از واحدهای تولیدی در این استان انجام داده اند.
وی با بیان اینکه امسال پروانه 27 واحد تولیدی در استان تعلیق شده است، افزود: در این مدت، پروانه 12 واحد تولیدی نیز رفع تعلیق شده است.
لهونیان از چهار هزار و 368 مورد بازرسی از سطح عرضه (بازار) شهرهای استان کردستان در 9 ماه گذشته خبر داد و تاکید کرد: از این میزان بازرسی، 168 مورد نمونه برداری نیز صورت گرفته است.
مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه در سال جاری یک هزار و 605 محموله صادراتی اظهار شده به استاندارد مورد کنترل قرار گرفته است، یادآور شد: کنترل محموله های وارداتی اظهار شده به استاندارد نیز 142 مورد بوده است.
لهونیان به انجام آزمون های این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: 424 آزمون نازل های سوخت مایع و 2 هزار و 129 آزمون سایر وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی از جمله این اقدامات است.
به گفته وی، 93 مورد آزمون نمونه در آزمایشگاه های اداره کل و 691 مورد آزمون نمونه در آزمایشگاه های همکار، از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد در سال 96 بوده است.
مدیرکل استاندارد کردستان اضافه کرد: تعداد نمونه های مورد آزمون طاها و آزمون واحدهای تولیدی در این مدت به ترتیب 141 و یک هزار و 100 مورد بوده است.
به گزارش ایرنا، وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد می‌گویند. استانداردها دارای چهار محور مجزا یعنی ماهیت محصولات، امور مدیریتی، ارزیابی ‌و انطباق‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی است.
15 دفتر ارتباط با استاندارد در ارگان ها و دانشگاه های مختلف کردستان فعال هستند و 272 واحد تولیدی فعال و حدود 603 قلم کالا در کردستان تحت پوشش خدمات اداره کل استاندارد هستند.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.