منصور لهونیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همین مدت، پروانه فعالیت 27 واحد تولیدی تعلیق، 12 واحد رفع تعلیق و برای 48 واحد تولیدی نیز پروانه استاندارد صادر شد.
وی از بازرسی 830 واحد تولیدی استان در این مدت نیز خبر داد و افزود: از 911 واحد تولیدی دیگر هم نمونه برداری انجام و آزمون مطابقت با استاندارد صورت گرفت.
لهونیان به یک هزار و 605 مورد کنترل اداره کل استاندارد از محموله های صادراتی اظهار شده (دارای اظهار نامه گمرکی) در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در مدت یاد شده، 142 مورد کنترل محموله های وارداتی اظهار شده نیز انجام شده است.
مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به بازرسی ها از سطح بازار عرضه تاکید کرد: امسال چهار هزار و 368 مورد بازرسی و 168 مورد نمونه برداری از واحدهای صنفی بازار استان کردستان صورت گرفته است.
به گفته لهونیان، 424 مورد آزمون نازل های سوخت مایع و 2 هزار و 129 مورد آزمون سایر وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستدهای عمومی نیز انجام شد.
وی با بیان اینکه آزمون نمونه در آزمایشگاه های اداره استاندارد 93 مورد بوده است، گفت: انجام یک هزار و 100 نمونه مورد آزمون واحدهای تولیدی استان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.
به گزارش ایرنا، وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد می‌گویند. استانداردها دارای چهار محور مجزا یعنی ماهیت محصولات، امور مدیریتی، ارزیابی ‌و انطباق‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی است.
هم اکنون 15 دفتر ارتباط با استاندارد در ارگان ها و دانشگاه های مختلف استان کردستان فعال هستند و 272 واحد تولیدی فعال و حدود 603 قلم کالا در این استان تحت پوشش اداره کل استاندارد هستند.
خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.