به گزارش ایرنا، ابراهیم زارعی روز یکشنبه در جلسه ستاد اشتغال با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجراست، اظهار کرد: بانک ها باید درخواست ها را بپذیرند و ارباب رجوع را سرگردان نکنند.
وی با اشاره به اینکه استخدام و بکارگیری تعداد زیادی از جوانان بیکار در دستگاه های دولتی مقدور نیست، افزود: جوانان جویای کار نباید به فکر اشتغال دولتی باشند بلکه می توانند در بخش خصوصی و مشاغل کارآفرینی مشغول شوند.
زارعی تاکید کرد: مسئولان باید بسترهای ایجاد اشتغال و تولید در شهرستان ها را فراهم و به رونق اشتغال کمک کنند و در راستای برداشتن موانع موجود بر سر راه اشتغالزایی گام بردارند.
وی با بیان اینکه مشکل اشتغال جامعه منجر به حل بسیاری از مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد، گفت: همه مسئولان موظف به رونق و شکوفایی اشتغال و کارآفرینی در جامعه هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه گفت: همه مسئولان باید موضوع اشتغال را به صورت جدی پیگیری کنند.
برهان صلواتی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان و معیشت مردم از دغدغه های مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید است، افزود: تحقق سیاست های ابلاغی در حوزه اشتغالزایی اولویت این اداره کل است.
وی توسعه شهری و حل معضلات شهری را نیازمند توسعه روستاها دانست و تاکید کرد: اگر فقر و توسعه نیافتگی روستاها مورد غفلت قرار گیرد معضل حاشیه نشینی حل نخواهد شد.
صلواتی با بیان اینکه مشکل سرمایه گذاری و اشتغال معضل اصلی کشور است، یادآور شد: توسعه همه جانبه نیازمند تعامل بخش دولتی با خصوصی و جذب سرمایه گذار است.
وی گفت: هیچ توسعه ای بدون مشارکت و فعالیت بخش خصوصی امکانپذیر نیست، همچنین جذب سرمایه گذاری نیازمند حمایت ویژه مردم و مسئولان است.
وی با اشاره به اینکه اشتغال نقش مهمی در تشکیل خانواده دارد، اضافه کرد: یکی از علل افزایش آمار طلاق و بزه کاری و آسیب های اجتماعی بیکاری و نبود شغل است.
صلواتی اظهار کرد: اگر استان کردستان بتواند 642 میلیارد تومان اعتبار سهمیه اشتغال فراگیر خود در سال جاری جذب کند امکان جذب 30 درصد اعتبار بیش از این مقدار سهمیه را نیز خواهیم داشت.
وی توسعه روستایی را یکی از اولویت ها اعلام کرد و یادآور شد: یکی از راهکارهای توسعه روستاها توسعه گردشگری در روستاهای هدف است.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.