به گزارش ایرنا، علی ربیعی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان نباید شاهد نابرابری و تبعیض باشد، اظهار کرد: برنامه هایی برای رفع این نابرابری ها داریم.
وی افزود: این استان دارای ظرفیت های ارزشمندی چون مرز گسترده است که براحتی با بهره مندی از این بستر می توان اقدام به تولید و اشتغال کرد.
ربیعی تاکید کرد: ظرفیت‌های کردستان بالاست و اعتقاد دارم سهم کردستان بیشتر از اینهاست و روزهای خوبی در انتظار این استان خواهد بود چون مسئولانی دغدغه‌ مند دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اگر کانون‌های توسعه شهری با اراده و دانش‌های مختلف در این استان همراه شود اتفاقات خوبی رخ می دهد البته باید در شرایط برابر کار کرد و از نظر تنوع قومی، همه اقوام را دید تا به توسعه همه ‌جانبه دست یافت.
وی گفت: بودجه 97 شاخصه ها و مزیت مطلوبی برخوردار است و مقوله اشتغال و کاهش فقر در کشور مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است.
ربیعی با اشاره به عنایت ویژه دولت تدبیر و امید به بودجه 97 اضافه کرد: در هیچ دوره ای به اندازه دولت یازدهم و دوازدهم به مساله بودجه توجه نشده است.
وی با بیان اینکه در بودجه 97 نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان با هدف اشتغال پیش بینی شده است، افزود: 300 میلیارد تومان از محل صندوق ملی برای اشتغال روستایی تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: امسال 17 هزار و 500 میلیارد تومان برای مقابله با فقر مطلق اختصاص یافته است و تحقق این مهم نیازمند هم اندیشی و همکاری نهادهای حمایتی است.
ربیعی با اشاره به اینکه اطلس روستایی به ما نشان داده با یک جهت گیری می توان در استان ها اشتغال ایجاد کرد، گفت: در بودجه سال آینده، اشتغالزایی شهرهای زیر 20 هزار نفر نزدیک روستاها مورد توجه دولت قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته اجرای سیاست های رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ایی نداشت، یادآور شد: امسال دولت درصدد است هدفمند، برنامه ریزی شده و با جهت دهی به برنامه های توسعه ای در راستای توسعه جامعه گام بردارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با بهره گیری از روش های سنتی دستیابی به اهداف و برنامه ها موفقیت آمیز نخواهد بود، گفت: با تغییر جهت در برنامه ها و راهبردها می توان به موفقیت دست یافت.
به گفته وی، اگر در دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و رفع مشکل اشتغال بی برنامه و بدون جهت گیری حرکت کنیم این امر منجر به شکاف استراتژی میان نهادهای دولتی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد نظام مالی و اقتصادی کشور متناسب با نیازهای جامعه تغییر کند، ادامه داد: در بودجه 97 بخش ویژه ای از بودجه به حمل و نقل و رفع معضل بافت های فرسوده اختصاص یافته که منجر به رفاه در کشور خواهد شد.
ربیعی توجه به بخش حمل و نقل با گرایش اشتغال را یکی از ویژگی ها بودجه 97 برشمرد و اظهار کرد: توسعه این بخش و اشتغالزایی در این حوزه اتفاق مهمی برای دولت و ملت است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از استراتژی مورد توجه دولت در بودجه 97 را تعامل و مشارکت با بخش خصوصی دانست و گفت: در بودجه سال آینده مشارکت دولت با بخش خصوصی و عملیاتی شدن برنامه ها، رفع مشکل بافت فرسوده، حمل و نقل، گردشگری، فناوری، صنعت و معدن مورد توجه جدی است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه کارا در 2 بخش اشتغال پایدار روستایی افزود: در صندوق رفاه باید لایه حمایتی، میانی و بالایی را به سیاست های اشتغالزا متصل کنیم.
ربیعی نگرش ملی به منطقه کردستان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که کردستان یک استان مرزی است و با بخشی از کشور عراق همسایه است باید از این بستر برای رفع مشکل اشتغال استفاده کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقد پذیر بودن دولت تدبیر و امید یادآور شد: دولت انتقادات سازنده در فضای مجازی و مطبوعات را می پذیرد.
وی با اشاره به اینکه نهادهای ملی و بین المللی با هدف توسعه صنعتی باید در کردستان ایجاد شود، اضافه کرد: اتاق های اصناف، صنعت و بازرگانی استان اقدام به تشکیل نهادهای ملی و بین المللی صنعتی در کردستان کنند.
ربیعی بودجه ریزی امسال را عملیاتی دانست و گفت: 2 برنامه مهم در بودجه امسال تاکید بر ایجاد اشتغال و رفع فقر مطلق است.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با استقبال استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان اجرایی وارد سنندج شد، ربیعی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ششم و هفتم دی در کردستان حضور خواهد داشت، کلنگ زنی و بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر 2 روزه است.
شرکت در کارگروه تخصصی اشتغال استان، بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی و منطقه ویژه اقتصادی بانه و شرکت در شورای اداری شهرستان بانه از جمله برنامه های علی ربیعی در این سفر است.
از دیگر برنامه های ربیعی در سفر به استان کردستان، شرکت در آیین کلنگ زنی معدن طلا و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی سقز و نشست شورای اداری شهرستان های سقز است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگار: شیوه اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
9102/7352
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.