به گزارش ایرنا، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی معدن طلای قلقله سقز اظهار کرد: 600 میلیارد ریال در این معدن سرمایه گذاری می شود که تاکنون 130 میلیارد ریال آن هزینه شده است.
علی ربیعی افزود: این معدن با ظرفیت 350 شغل مستقیم در زمینی به مساحت 30 هکتار فعالیت خواهد کرد و می تواند بخشی از مشکل اشتغال شهرستان سقز را بر طرف کند.
به گفته وی، سقز در دوران جنگ تحمیلی دچار برخی محرومیت ها شد و مردم روستاهای آن در اثر این جنگ مجبور به تخلیه روستا شدند که با انجام سرمایه گذاری می توان مجددا رونق و توسعه را به این مناطق باز گرداند.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در این آیین گفت: بهره برداری از معادن طلا در این منطقه باعث آبادنی شهرستان می شود و دولت تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه های دولتی و بخش خصوصی بکار بسته است.
مدیرعامل شرکت توسعه معادن طلای کردستان هم در این آیین گفت: سایت معدن طلای قلقله بزرگترین معدن طلای غرب کردستان است.
محمود قادرمرزی ادامه داد: پیش بینی می شود از این معدن 17 تا 35 تن طلای خالص برداشت شود و سال آینده نیز عملیات اجرایی کارخانه استحصال آن نیز سال آینده آغاز می شود.
به گزارش ایرنا، این معدن با سرمایه گذاری شرکت شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) اجرا می شود. کردستان یکی از استان‌های غنی کشور در حوزه معدن است، ذخیره قطعی طلای خالص شناخته شده در کل کشور ۳۴۰ تن است که ذخایر کردستان بیش از ۱۰ درصد ذخیره قطعی طلای ایران را شامل می‌ شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با استقبال استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان اجرایی روز گذشته وارد سنندج شد ؛ کلنگ زنی و بازدید از چند طرح عمرانی و خدماتی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سفر 2 روزه است.
ربیعی علاوه بر شرکت در کارگروه تخصصی اشتغال استان، سایت تصویربرداری (ام،آر،آی،ماموگرافی، سونوگرافی) بیمارستان تامین اجتماعی سنندج را نیز افتتاح کرد.
وی امروز پنجشنبه نیز از منطقه ویژه اقتصادی بانه بازدید و در شورای اداری شهرستان بانه نیز شرکت کرد.
آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی سقز و نشست شورای اداری شهرستان سقز از دیگر برنامه های سفر ربیعی است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگاران: ابراهیم محمد حسینی و حسن حسین زاده **انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7249 / 3034 /9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.