به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن بیگری روز پنجشنبه در شورای اداری بانه که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار کردستان برگزار شد، عدم وجود شرکت های بزرگ را از مشکلات بانه دانست و اظهار کرد: باید شرکت های بزرگ شستا به سرمایه گذاری در بانه تشویق شوند تا زمینه برای اشتغال جوانان ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان بانه در چند سال اخیر رشد اقتصادی بی سابقه ای داشته که نشان از وجود نخبگان اقتصادی در این شهر است، افزود: نخبگان اقتصادی از فرصت های که در چند سال اخیر فراهم شد به خوبی استفاده کردند.
بیگلری تاکید کرد: نخبگان اقتصادی بانه توانسته اند در اقتصاد استان کردستان حتی اقتصاد کشور نقش موثری ایفا کنند و رشد اقتصادی را توسعه دهند.
وی سپس با اشاره به نقش خیرین بانه ای در ساخت فضاهای آموزشی یادآور شد: خیرین مدرسه ساز بانه در استان سرآمد هستند و در چند سال اخیر 60 مدرسه و یک دانشگاه ساخته اند و بزودی دانشگاه دیگری نیز توسط خیرین بانه احداث می شود.
وی اضافه کرد: در بحث حذف کولبری در استان کردستان نگران هستیم و امیدوارم با تقویت موضوع پیله وری بیمه کولبران حذف نشود و همچنان که کولبری به پیله وری تبدیل می شود بیمه آنها نیز تغییر کند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: سه سال قبل درمانگاه تامین اجتماعی بانه کلنگ زنی شد که دهه فجر امسال افتتاح می شود البته باید پرسنل و امکانات این درمانگاه با حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت ویژه تامین شود.
بیگلری یادآور شد: بهزیستی بانه پایگاه خدمات اجتماعی ندارد و آمار معلولان این شهر بالاست و نیاز به یک پایگاه ویژه دارد و پشت نوبتی های بهزیستی بانه نیز باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شده و تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند.
وی با اشاره به رای 74 درصدی مردم بانه به دولت تدبیر و امید افزود: انتظارات مردم این شهرستان از دولت دوازدهم به جا و منطقی است و باید انتظارات مردم از طریف دولت برآورده شود.
فرماندار بانه نیز در سخنانی گفت: تنها 13 درصد از اراضی این شهرستان برای کشاورزی مناسب است، 60 درصد مساحت جنگل و 27 درصد نیز مرتع است.
محمد فلاحی با اشاره به نبود کارخانه تولیدی و خدماتی در بانه افزود: بخش زیادی از معیشت مردم این شهر به مرز وابسته است و باید یک تغییر اساس در معشیت مردم ایجاد شود و وابستگی به مرز کاهش یابد.
وی تاکید کرد: جوانان تحصیلکرده و نخبگان اقتصادی ظرفیت های خوب شهرستان بانه هستند که باید با بهره گیری از دانش آنها تغییرات اساسی در معیشت مردم ایجاد کنیم.
فلاحی یادآور شد: امسال حدود 100 هزار تن کالا از طریق مرز سیرانبند بانه به منطقه شمال عراق صادر شده است بنابراین این مرز و منطقه ویژه اقتصادی بانه یک ظرفیت مهم برای توسعه اقتصادی هستند که باید به آنها توجه ویژه شود.
فرماندار بانه اضافه کرد: برای ایجاد اشتغال در بانه حدود 400 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزابی پرداخت شده و زمینه اشتغال 400 نفر نیز فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ظهر چهارشنبه با استقبال استاندار کردستان، نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان اجرایی وارد سنندج شد، ربیعی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ششم و هفتم دی در کردستان حضور خواهد داشت.
شرکت در کارگروه تخصصی اشتغال استان، بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی و منطقه ویژه اقتصادی بانه و شرکت در شورای اداری شهرستان بانه از جمله برنامه های علی ربیعی در این سفر 2 روزه است.
از دیگر برنامه های ربیعی در سفر به استان کردستان، شرکت در آیین کلنگ زنی معدن طلا و آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی سقز و نشست شورای اداری شهرستان های سقز است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد.
استان کردستان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.