به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهار کرد: امروز بسیاری از سران کشورهای اسلامی با آمریکا و اسراییل ارتباط نزدیکی دارند و فراموش کرده اند که اینها بزرگترین دشمن آنها هستند.
وی دوستی با کشورهای اسلامی را یکی از سیاست های مهم استکبار جهانی اعلام کرد و افزود: آمریکا و اسراییل برای رسیدن به منافع شیطانی خود و نابود کردن اسلام و مسلمین دست محبت و دوستی را پیش کشیده اند و این طور وانمود می کنند که دلسوز مسلمانان هستند.
امام جمعه سروآباد یادآور شد: آمریکا و اسراییل در جایی که برای آنها منفعت و سودی نباشد، ورود پیدا نمی کنند و ارتباط نزدیک آنها با برخی از سران کشورهای اسلامی در راستای توطئه های شیطانی و شوم آنها و تاراج ثروت های آنها است.
ماموستا سجادی تاکید کرد: مسلمانان باید به این مهم توجه کنند که کفر جهانی از زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون با مسلمانان دشمنی داشته اند و اگر این دشمنی امروز شکل دوستی به خود گرفته توطئه جدید کفر برای ایجاد تفرقه و اختلاف و نابودی اسلام و تضعیف مسلمین است.
وی گفت: تعیین قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی توطئه جدید دیگری از جانب آمریکا است که مسلمانان جهان باید این حقیقت مهم یعنی دشمنی استکبار جهانی علیه اسلام و مسلمانان را درک و باور کرده و در سیاست های خود با آمریکا تجدید نظر کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت روز جمعه اشاره کرد و افزود: روز جمعه در دین مبین اسلام یکی از روزهای مبارک و بزرگ است به طوریکه بسیاری از مناسبت های مهم در این روز اتفاق افتاده است.
ماموستا سجادی اضافه کرد: خلق حضرت آدم، ورود او به بهشت، خروج او از بهشت و ورود به دنیا، قبول شدن توبه او، فوت او، واقعه بزرگ کربلا، برپا شدن روز قیامت و شکست فرعون بدست موسی و بسیاری از مناسبت های مهم دیگر در روز جمعه اتفاق افتاده است.
وی مسلمانان را به ادای فریضه نماز جمعه سفارش کرد و یادآور شد: طبق احادیث و آیات که به عظمت و بزرگی نماز جمعه اشاره دارند، ادای فریضه نماز در حقیقت حج مسکینان و فقراست و کسانی که توانایی مالی برای رفتن به سفر معنوی حج را ندارند، ادای نماز جمعه به مثابه رفتن آنها به خانه کعبه است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با جمعیت افزون بر 52 هزار نفری در غرب استان کردستان و در 90 کیلومتری سنندج مرکز این استان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.