به گزارش ایرنا، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: لازمه آگاهی از توطئه ها و دسیسه های دشمنان اسلام، تقویت بصیرت و دشمن شناسی در بین مسلمانان است.
وی افزود: انتقال سفارت آمریکا در سرزمین اشغالی فلسطین به بیت المقدس یکی از دسیسه های دشمنان اسلام بود که مخالفت سراسری علیه این اقدام نیازمند بصیرت و آگاهی جامعه اسلامی است.
ماموستا خدایی تاکید کرد: اکنون بیشتر از هر زمان دیگری مسلمانان نیازمند اتحاد و همبستگی هستند تا بتوانند در مقابل دشمنان بایستند و پیروز شوند.
امام جمعه سنندج از جمع آوری کمک های مردمی در مناطق مختلف استان کردستان و ارسال آن برای زلزله زدگان استان کرمانشاه در طول 40 روز گذشته قدردانی کرد.
نماز جمعه در سنندج در مسجد جامع این شهر اقامه می شود که شامل 2 خبطه به زبان های کُردی و عربی است که در خطبه نخست خطیب ضمن بیان مسایل دینی به بحث سیاسی و مسایل روز هم می پردازند.
مسجد جامع سنندج (معروف به دارالاحسان) یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مساجد شهر سنندج محسوب می‌شود که در سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان‌الله خان اردلان ساخته شد.
از خصوصیات عمده مسجد جامع سنندج می‌توان به دکورهای هفت رنگ، آجرهای لعاب کاری شده به جای سنگ کف پوش و نوشتن دو سوم از یک جزء قرآن بر روی کتیبه‌های مسجد اشاره کرد.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.