سرپرست مسابقات کشتی قهرمانی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این رابطه اظهار کرد: بعد از تیم قزوین تیم آذربایجان شرقی دوم شد و فارس نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.
عبدالله فتوحی ادامه داد: این دوره از مسابقات با شرکت 10 تیم از در رشته های فرنگی و آزاد برگزار شد.
وی اظهار کرد: این رقابت ها از یکشنبه 26 آذر در بخش فرنگی آغاز و عصر امروز پس از چهار روز و با برگزاری مسابقات در بخش آزاد به پایان رسید.
سرپرست مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان کشور با اشاره به کسب مقام هفتم این رقابت ها توسط کشتی گیران کردستانی ادامه داد: کشتی گیران استان های خوزستان، گیلان، خراسان شمالی، کردستان، قم، اردبیل و آذربایجان غربی به ترتیب مقام های چهارم تا دهم را کسب کردند.
وی تاکید کرد: در بخش انفرادی کشتی گیران کردستانی از جمله شکور فاتحی با کسب مقام اول در وزن 71 کیلوگرم، امیرحسین هراتی با کسب مقام دوم در وزن 110 کیلوگرم، محمدحسین نوروزیان در وزن 65 کیلوگرم و هادی شرفبیانی در وزن 80 کیلوگرم که مشترکا مقام سوم را کسب کرده بودند، پتانسیل بسیار بالای رشد کشتی در کردستان را نشان دادند.
وی یادآور شد: مسئولان هیأت کشتی، دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مردم دوستدار و علاقه مند به کشتی دیار گروس، با تمام وجود به این ورزش عشق می ورزند و همکاری، همیاری و حضور پر شور آنان در چند روز زمان برگزاری، قابل تحسین است.
مسابقات قهرمانی کشتی در 2 رشته آزاد و فرنگی در گروه (ب) بمدت چهار روز در سالن 2 هزار نفری شهدای گمنام بیجار و با شرکت 10 تیم از استان های مختلف و حدود 50 کشتی گیر برگزار شد.
در این دوره از مسابقات پیشکسوتان این رشته که دارای مقام های جهانی، ملی و استانی بودند حضوری پر رنگ داشتند که موجب تشویق و ترغیب جوانان برای ورود به این رشته زیبای ورزشی و اعتبار بیشتر این مسابقات شد.
در بخش فرنگی نیز تیم گیلان با کسب 2طلا و 2 برنز مقام اول را کسب کرده بود و تیم های استان مرکزی و استان اصفهان نیز توانستند مقام های دوم و سوم را بدست آوردند.
مدتی است هیات کشتی بیجار، برنامه هایی برای احیای این رشته ورزشی در رده نوجوانان و جوانان تدارک دیده است و در صورت حمایت های مالی آینده ای درخشان پیش روی این رشته ورزشی پیش بینی می شود.
خبرنگار: سیدباقر سبحانی ** انتشار: امید بهمنی
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.