مرمت قرآن مقدس و تاریخی نگل واقع در روستای گردشگری نگل پس از ماه‌ها تلاش توسط گروهی متخصص از مرمتگران کشور به اتمام رسید.

به گزارش ایلنا، سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: قرآن مقدس نگل یکی از قدیمی‌ترین قرآن‌های تاریخی کشور است و به شماره ۲ در فهرست آثار ملی منقول ثبت شده و نگارش آن خط کوفی شیوه پیرآموز است.

وی ضمن تشکر از مردم دیندار و مهمان نواز نگل و اهالی منطقه در همراهی و همیاری میراث فرهنگی استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط نامناسب نگهداری قرآن در گذشته و چند بار سرقت، این قرآن مقدس دچار آسیب‌های زیاد و جدی شده بود و مرمت آن تبدیل به یکی از آرزوهای میراث فرهنگی بود که به دلیل تقدس، علاقه وافر، احترام و قرابت زیاد اهالی به این اثر ارزشمند از انتقال آن به تهران جلوگیری می کردند و طی این همه سال این امر مهم صورت نگرفته بود.

علوی ادامه داد: امسال علیرغم نبود اعتبار، با ۶۰ درصد اعتبار دولتی و ۴۰ درصد مشارکت اهالی سرانجام توانستیم قدمی بسیار مهم در این زمینه برداریم.

وی اظهار کرد: با ایجاد کارگاه مرمت در روستای نگل این اثر تاریخی مهم توسط استاد حمید ملکیان یکی از برجسته‌ترین مرمت‌کاران کاغذ و تیم همراهش مرمت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.