به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در یادواره شهدای ترور کردستان که با حضور دبیرکل شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، افزود: استان کردستان بیش از یک هزار و 870 شهید ترور تقدیم نظام و انقلاب اسلامی ایران کرده و بیش از 10 درصد شهدای ترور کشور مربوط به این استان است.
وی با بیان اینکه مردمان این استان همواره در مرزها مرزبانانی غیور بوده و در تمامی صحنه های نظام مدافع راستین این کشور و نظام بوده اند گفت: اولین شهید دانشگاهی و اولین شهید ترور پس از انقلاب مربوط به این استان بوده است.
استاندار کردستان با اشاره به تقدیم پنج هزار و 400 شهید به نظام و انقلاب ادامه داد: از این تعداد یک هزار نفر را شهید پیشمرگ مسلمان کُرد، یک هزار و 300 شهید سرباز، 450 شهید دانش آموز و یک هزار و 870 شهید ترور بوده اند.
به گفته وی همچنین استان کردستان 9 هزار و 500 جانباز و ایثارگر و 840 آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مرادنیا در ادامه به ترور علمای اهل سنت استان شهید ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی نیز اشاره کرد و گفت: این 2 شهید بزرگوار با وجود تمامی فشارها از خود مایه گذاشتند و با مقاومت خود برای صیانت از این نظام جان خود را فدا کردند.
وی وظیفه و رسالت امروز مسئولان در ادای دین نسبت به شهدای کشور و پاسداری از خون آنان را خدمت به مردم دانست و بر این مهم تاکید کرد.
در ادامه این یادواره که با حضور علی شمخانی دبیرکل شورای امنیت ملی برگزار شد، از کتاب یادنامه شهدای ترور استان کردستان که توسط محمد سلیمانی گردآوری شده است، رونمایی شد.
در این کتاب زندگی نامه 275 شهید ترور کردستان اعم از زن و مرد گردآوری شده است و به تمام شرکت کنندگان در این یادواره یک جلد از این کتاب اهدا شد.
در این آیین همچنین از نامگذاری بلواری به نام شهید رمضان کردستان شهید شیخ الاسلام رونمایی شد.
از ابتدای انقلاب تاکنون 17 هزار نفر از مردم ایران توسط گروهک های تروریستی شهید شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و 871 نفر مربوط به استان کردستان است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.