به گزارش ایرنا، دریابان علی شمخانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم ادای احترام به شهدای کردستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ما پیوند وسیعی با کُردها داریم و تعداد زیادی برای تامین امنیت در این خطه خونین رنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی افزود: این پیوند نشات گرفته از سابقه همکاری قبل و بعد از انقلاب و جنگ است و مردم این سرزمین پای مردانگی، محبت و عطوفت نسبت به ایران اسلامی ایستاده اند.
شمخانی تاکید کرد: شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی که در کُردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند یا در این منطقه حضور داشتند هر کدام داستانی جداگانه از رشادت ها و وفاداری مردمان این سرزمین دارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: ساکنان کُردستان مردمی هستند که هنگام تنهایی انقلاب و فشرده بودن توطئه ها علیه این آرمان از آن پشتیبانی کرده و تا پای جان برای دفاع از آن ایستادند.
شمخانی ادامه داد: کوله بری در هیچ کجا شایسته نیست و نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی و مسئولان کشور هیچ گاه بدنبال بوجود آمدن این مساله نبودند.
وی با بیان اینکه هم اکنون تصمیماتی برای رفع مشکلات کردستان از جمله مساله کوله بری گرفته شده است، گفت: نه ما دنبال این بودیم که یک کُرد غیور کوله بر شود و نه پاسخ به وفاداری کُردها اینگونه بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز برای شرکت در همایش بزرگداشت شهدای ترور استان کردستان، شرکت در شوراهای اداری و برنامه ریزی استان و برنامه های فرهنگی و سخنرانی در جمع دانشجویان به استان کردستان سفر کرد.
شرکت در همایش بزرگداشت شهدای ترور استان، شورای اداری استان و شورای برنامه ریزی و توسعه اشتغال استان و سخنرانی در اجتماع دانشجویان و اساتید دانشگاه های سنندج از برنامه های سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به کردستان است.
شمخانی همچنین در این سفر ضمن شرکت در همایش مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کردستان با ایثارگران این استان دیدار و گفت و گو می کند.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.