به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد سلیمانی در آستانه برگزاری یادواره ۱۸۷۰ شهید ترور کردستان در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان، پراکندن عطر شهادت در فضای جامعه اسلامی و ادای دین به ساحت مقدس شهیدان تاکیدات زیادی شده است و یک ضرورت لازم است که ما از مقام کسانی که در عرصه ایثار و فداکاری، دفاع از تمامیت ارضی کشور و دفاع از حقوق مردم، هستی خویش را در طبق اخلاص نهادند و به مقام شهادت نائل آمدند، تکریم کنیم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری می فرماید فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان کمتر از شهادت نیست، گفت: این فرهنگ با عزت انسان ها و امنیت ملت ها گره خورده است و حق شهید نسبت به همه کسانی که به بشریت خدمت کرده اند بیشتر است.
مدیرکل بنیاد شهید افزود: همه می دانیم که در سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کردستان، مقام معظم رهبری برای شهدای این استان زیباترین تعابیر را به کار برده اند و فرمودند که مردمان استان کردستان غریبانه تر و مظلومانه تر به شهادت رسیدند چرا که در سخت ترین شرایط از این مرز و بوم دفاع کردند.
سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق بارز این مظلومیت شهدای ترور هستند، بیان کرد: شهدایی که در اقدام تروریستی مظلومانه به شهادت رسیدند و شهیدانی که در دفاع از ملت و در مبارزه ی با تروریسم شهید شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: معتقدیم که اگر این حرکت بسیار خوب بنیاد هابیلیان در فرهنگ عمومی مردم نهادینه شود ماندگاری پیدا می کند. گرچه در این حرکت عظیم همه دستگاه های اجرایی با افتخار مشارکت مادی و معنوی داشتند اما این اقدام یک اقدام مردمی است چون بنیاد هابیلیان یک تشکل مردمی است.
مدیرکل بنیاد شهید در پایان خاطر نشان کرد: ملت ما یک ملت صلح طلب است که همواره با تروریسم مبارزه کرده است و گواه صادق این مبارزه تقدیم 1870 شهید در استان کردستان است که مظلومانه در مقابل تروریسم ایستادند و به شهادت رسیدند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 815451
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.