به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید جمال الدین دین پرور روز دوشنبه در کنفرانس ملی علمی، تخصصی نهج‌البلاغه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل افزود: مطالعه کتاب ارزشمند، وزین و گرانسنگ نهج البلاغه فقط برای بردن ثواب و آشنایی با معارف اسلامی نیست بلکه باید آموزه ها و پندهای آن درهمه مراحل زندگی بشری مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نهج البلاغه پر از آموزه های علمی، اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است، اظهار کرد: امروز نیاز جامعه ما استفاده از آموزه های اقتصادی نهج البلاغه است تا ترفندها و شیطنت دشمنان اسلام و نظام اسلامی علیه کشورمان نقش بر آب شود.
وی افزود: با گذشت بیش از هزار سال از زمان نگارش نهج البلاغه همچنان این اثر غنی ناظر بر جامعه بشری و نیازهای انسانی است که می بایست در زندگی فردی و اجتمای مسلمانان به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی هر چند به صبر و شکیبایی فقرا سفارش شده است، بیان کرد: البته این به معنای عدم تلاش و کوشش افراد فقیر و تهی دست برای رفع نیازها و داشتن زندگی آبرومندانه نیست.
وی اضافه کرد: اقصاد در نظام اسلامی مبتنی بر اعتقادات است و یک امر روبنایی نیست بلکه امری زیر بنایی می باشد.
آیت الله دین پرور گفت: بر همین اساس مقام معظم رهبری برای غلبه بر مشکلات جامعه اسلامی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند چرا که اقتصاد مقاومتی برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی است.
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه افزود: نهج البلاغه دارای پیام های بسیار مهمی برای زندگی بشری در همه ابعاد است به طوری که حتی کلمه ' ما می توانیم ' را نیز به ما سفارش کرده و گفته که می توان با اتحاد و همدلی و توکل بخدا و تلاش و کوشش بر همه مشکلات غلبه کرد و زندگی با عزت و آبرومندی داشت.
دبیرعلمی کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج‌البلاغه روز دوشنبه در حاشیه این کنفرانس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: 200 اثر از دانشگاههای سراسر کشور به دبیر خانه کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه ارسال شده است.
وی افزود: مقالاتی از دانشگاههای معتبر کشور از جمله دانشگاه تهران، فردوسی مشهد، مدنی آذربایجان، چمران اهواز، پیام نور، د انشگاه بین المللی قزوین و دانشگاه آزاد اسلامی به دبیر خانه کنفرانس ارسال شده است.
دکتر اشرفی امین با بیان اینکه بعد از بررسی های لازم 150 اثر شرایط لازم برای معرفی به داوران را کسب کردند، اظهار کرد: داوران کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج البلاغه از اساتید برجسته علمی کشور هستند.
وی بیان کرد: بعد از داوری 150 عنوان مقاله در نهایت 42 مقاله پذیرفته شد که 16 مقاله در کنفرانس ارائه خواهد شد و 26 مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته شده است.
دبیرعلمی کنفرانس ملی علمی تخصصی نهج‌البلاغه گفت: توجه داوران به کیفیت مقالات ارسال شده بدون توجه به کمیت آنها از ویژگی های خاص این کنفرانس بود.
به گزارش ایرنا پخش کلیپ و شعرخوانی و ارائه مقالات برتر از دیگر قسمت های کنفرانس یک روزه ملی علمی تخصصی نهج البلاغه در اردبیل بود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.