اقبال شاه نظری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد چاه 68 حلقه در روستاهای اطراف سنندج و 14 حلقه چاه غیر مجاز نیز در شهرستان قروه مسدود شد.
وی یادآور شد: این 14 حلقه چاه در مناطق و روستاهای سوتپه، دزج، قلعه لان، قلعه، صندوق آباد، سراب، سریش آباد، آصف آباد، ویهج، دلبران، شوراب حاجی و شکوه آباد از توابع شهرستان قروه قرار داشتند.
شاه نظری با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت دستگاه حفاری غیرمجاز چاه در شهرستان دیواندره نیز توقیف شده است، افزود: این دستگاه ها شامل تراکتور و ادوات حفاری، بیل های مکانیکی و زنجیری بود که با دستور قضایی توقیف و پس از طی مراحل تحویل مراجع قانونی شد.
وی فعالیت همه دستگاه های حفاری و موتوری در شرکت های آب منطقه ای بویژه در زمینه استحصال منابع آب زیرزمینی را مستلزم کسب مجوز دانست و تاکید کرد: هر گونه حفاری چاه های غیر مجاز، توسعه چشمه ها و قنوات خلاف قوانین و مقررات است و پیگرد قانونی دارد.
به گزارش ایرنا، کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آبهای کشور) بوده و دارای سه حوضه آبریز درجه یک کشور است.
100 درصد جمعیت شهری استان کردستان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و تمام شهرهای این استان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری قرار دارند.
342 هزار انشعاب آب و 317 هزار انشعاب فاضلاب در شهرهای استان کردستان واگذار شده که در قالب مشترکان خانگی، اداری، تجاری و خدماتی مشترک خدمات این شرکت هستند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.