رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان گفت: در موضوعات عرصه زنان دچار رکود معرفتی هستیم، یعنی مسائل را به صورت عام و انتزاعی می‌نگریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید قادر زاده شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی اولین آیین همایش زن در پهنه فرهنگ و تمدن غرب ایران در سنندج، گفت: این همایش که با همکاری انجمن زنان پژوهشکده تاریخ و پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه کردستان و نیز امور بانوان استانداری در راستای ارتقای جایگاه زنان مناطق غرب کشور در عرصه های مختلفی چون سیاست و اجتماع و فرهنگ و همچنین تاریخ صورت گرفته است در نیمه دوم فروردین سال آینده برگزار می شود.

وی اظهار داشت: تلاش دانشگاه کردستان در این همایش تبدیل زن و منزلت آن به یک مسئله و حساسیت اجتماعی در راستای اعتلا و ارتقای شأن و جایگاه حقیقی‌اش است. 

قادر زاده اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش می تواند فتح بابی برای واکاوی و باز اندیشی جایگاه زنان در غرب کشور باشد چرا که در موضوعات عرصه زنان دچار رکود معرفتی هستیم، یعنی مسائل را به صورت عام و انتزاعی می‌نگریم.

رئیس پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه تاکنون روز خاص و ویژه‌ای به زنان تعیین نشده است، افزود: زمانی که نتوانیم مسائل مربوط به زنان را به صورت گفتمان سازی علمی در فضای آکادمیک و عمومی مطرح کنیم طبیعتا این مفاهیم به افکار عمومی منتقل نمی شود و حساسیت عمومی را بر نمی‌انگیزد.

قادر زاده خاطر نشان کرد: گستره تمدنی گستره بسیار وسیعی است از این جهت تلاش و سعی خود را در همایش مذکور بر روی مسائل اصلی حوزه زنان با نگاه کاملا علمی و واقع بینانه که فتح و گشایشی برای تغییر بینش و نگرش در این عرصه باشد، متمرکز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته نگاه تک ساختی به زنان موج می زد و موجب رنجش و آزردگی حال آنان می شد اما اینک با پیوند و همفکری فضا‌های علمی و دستگاه های اجرایی دغدغه‌های این قشر اندکی کاهش یافته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.