به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز شنبه در بازدید از تعدادی مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج افزود: ذهن های حاصل خیز دمکراسی را به همراه خواهند آورد و باید تلاش شود استعداد های ناب و درخشان در راستای ایجاد ثروت واقعی در کشور به کار گرفته شود.
وی اظهار کرد: مسئولان می تواند با فراهم کردن زمینه های لازم برای بکارگیری استعدادها و توانایی های نخبگان جامعه به پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر کشور بیفزایند و همچنین مانع فرار مغزها از کشور شوند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان کردستان از لحاظ وزن علمی رتبه دهم کشور را دارد، اما در زمینه جذب و پذیرش دانشجو به علت کمبود مراکز عالی از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار نیست و بخش اعظم این امر به قانون بومی گزینی بر می گردد.
به گفته وی با پیگیری های انجام شده در راستای حذف قانون بومی گزینی در دانشگاه ها از طریق وزارت خانه های آموزش عالی و آموزش و پرورش اقداماتی انجام شده است.
علوی در ادامه گفت: بخش اعظم توسعه استان کردستان را مدارس ما رقم می زنند در این میان مدارس سمپاد(تیزهوشان) مرکز ثقل نخبه پروری و توسعه پایدار استان هستند و باید حلقه های کیفیت این مدارس تقویت شود.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این بازدید و در راستای جلوگیری از فقر حرکتی دانش آموزان سمپاد(تیزهوشان) وعده ایجاد یک مجتمع ورزشی در این مجموعه را داد.
در سال تحصیلی جاری 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی در قالب 12 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.