در این یادداشت آمده است: آب که سربالا برود، قورباغه ابوعطا می‌خواند، چقدر این ضرب‌المثل در این روزهای کرمانشاه مصداق دارد، گر چه حتما در گذشته هم آب فراوان سربالا رفته در تاریخ‌های‌ مختلف و جغرافیاهای متفاوت که این ضرب‌المثل ماندگار شده است.
فراموش نمی‌کنیم که دوگانه‌ی ثروت - قدرت، شیفتگان بسیاری دارد که از همه چیزشان برای رسیدن به آن دوگانه‌ی معبود، می‌گذرند. هرجی نیست که تا بوده چنین بوده و تا هست چنین است. اما بعد، اغلب والیان کرمانشاه، به ‌جز آنان که خدماتی داشته‌اند که شهره‌ی آفاق این گروه معدود مهندس شهرستانی است که روح‌اش قرین رحمت الهی باشد. سایر والیان، عاقبت ‌بخیر نبوده‌اند از فرمانفرما تا هر کسی که در ذهن می‌آید.
از آنجا که تاریخ برای عبرت امروزیان است و گذشته، چراغ راه آینده، انتظار می‌رود والی امروز کرمانشاه، کمی کندوکاو کند آنان ‌که در یاد و خاطره این مردم ماندگار بوده‌اند چه کارهای خیری کرده‌اند و آنان ‌که علی‌رغم تصرف اموال و املاک مردم تا اسد‌آباد، عاقبت‌شان ختم به‌ خیر نشد، چه‌ کارهای خیری نکرده‌اند.
بدیهی‌ترین موضوع کار با برنامه و استفاده از نخبگان و فرهیختگان بومی است، شهردار مرحوم شهرستانی، مرحوم رئوفی بوده است که زیباترین یادگارشان - بلوار طاق‌ بستان - را خیرندیده‌ها ویران کردند.
قطعا این روزها هم به نسیم مژه برهم زدنی تمام می‌شود. اما اگر امروزمان را خراب کنیم فردا آباد نخواهد بود. استاندار جدید می‌تواند همکارانش را انتخاب کند، اما نباید از لرستان و بروجرد نیرو وارد کند، که این استان، خالی از نیروی انسانی قابل و توانا نیست، هر چند تخریب نیروهای کرمانشاهی عادت مالوف ماست و با این رفتارها شهر از نخبگان دلسوز خالی می‌شود.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.