به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل خلخال که با حضور صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان برگزار شد ، از ارائه تسهیلات بانکی مختلف به صاحبان واحدهای تولید مشکل دار در بخش های مختلف کشاورزی ، خدمات و صنعت خبر داد.
او گفت که مسوولان شهرستان باید در کنار مدیران اجرایی استان با بررسی دقیق مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی به صورت سرمایه در گردش زمینه حل مشکل واحدهای تولید خلخال را فراهم کنند.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از بیکاری به عنوان بزرگ ترین مشکل منطقه جنوب استان یاد کرد و گفت: با وجود نشستن روی ثروت های خدادی منطقه از جمله آب فراوان ، خاک حاصلخیز و جاذبه های گردشگر بی نظیر همچنان فقیر هستیم.
وی علت این فقر را فقدان زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان ذکر و اظهار کرد: در حالی که اعتبارات ساخت راه اصلی خلخال به فیروز آباد چند سال پیش از ردیف اعتبارات ملی تامین و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته طولانی شدن زمان اجرای این پروژه قابل قبول افکار عمومی نیست.
وی گفت: در حالی پروژه راه خلخال به پونل در سال 43 شروع و به عنوان کهن ترین پروژه عمرانی کشور محسوب می شود مشکلات و نواقص این راه همچنان بر سر جای خود مانده و برغم پیگیری های متعدد این راه مورد نیاز مردم در 6 ماه از سال بسته است.
او افزود: اعلام 94 هزار هکتار از اراضی شهرستان خلخال به عنوان منطقه حفاظت شده هر گونه سرمایه گذاری در این منطقه را عقیم کرده و هر سرمایه گذاری که اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در این شهرستان می کند با مخالفت های زیست محیطی و حفاظت محیط زیست استان ، خلخال را برای همیشه ترک می کند.
فرماندار خلخال هم در این نشست از معرفی 28 طرح کشاورزی و 12 طرح اقتصادی از محل طرح های اقتصاد مقاومتی به بانک ها برای دریافت تسهیلات خبر داد.
فریدون بابایی افزود: در 9 ماه امسال 68 میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.
در این جلسه مشکلات پیش روی 20 واحد تولید و صنعتی خلخال بررسی و برای رفع موانع اداری و اقتصادی این واحدها تصمیم لازم از سوی استاندار و مدیران اجرایی استان اتخاذ شد.
در ادامه این جلسه استاندار اردبیل به همراه مدیران اجرایی استان از چهار واحد تولیدی و صنعتی مشکل دار خلخال واقع در شهرک صنعتی این شهر بازدید و همچنین با حضور در منزل خانواده شهید ولیئی با خانواده این شهید دیدار و گفت و گو کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.