به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی کردستان، مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان در آیین انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: بهره‌مندی از توان فرهنگی، فکری، پژوهشی، تبادل اطلاعات در زمینه های مختلف و استفاده از خلاقیت و تجربیات طرفین در راستای اجرای برنامه‌های مشترک و همکاری های دوجانبه به منظور تقویت و ارتقای بنیه علمی جامعه در انعقاد تفام نامه مشترک مورد توجه قرار گرفته است.
اسماعیل احمدی افزود: همکاری های علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی مشترک، برگزاری همایش های مشترک در سطح استان براساس موضوعات مورد توافق طرفین و برگزاری نشست های مشترک تخصصی کتابخوانی و نقد وبررسی کتاب از دیگر موضوعات مورد توجه در تفاهم نامه است.
وی گفت: همکاری در برگزاری نشست های کتابخوان تخصصی و ویژه و نشست های علمی مشترک، نمایش آثار منتخب علمی، پژوهشی درکنار معرفی تازه های کتاب در کتابخانه های عمومی، همکاری در برگزاری مراسم رونمایی و نقد کتاب برخی از تعهدات کتابخانه های عمومی کردستان در تفاهم نامه است.
به گفته وی بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، کتابخانه های عمومی همچنین به برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای کارکنان و اعضای کتابخانه و همچنین خوانش و معرفی کتاب به صورت حرفه ای متعهد شده است.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تعهدات پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در این تفاهم نامه نیز اشاره کرد و گفت: همکاری در برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی برای کارکنان و اعضای کتابخانه، مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی و همکاری در اجرای فعالیت های کلی کتابخانه های عمومی از جمله این تعهدات است.
وی اظهار کرد: مدت اعتبار این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت سه سال و تمدید آن با توافق طرفین بلامانع است.
استان کردستان 85 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی فعال دارد که 50 باب آن نهادی و 35 باب آن نیز مشارکتی است و 35 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی این استان هستند.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.