به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی شامگاه شنبه در نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری و توسعه بازار بانه اظهار کرد: سرمایه گذاری باید بر اساس یک مزیت خاص انجام شود و هر فردی با هر سلیقه ای و سرمایه ای در حد توان می تواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.
وی افزود: چشم انداز منطقه نشان می دهد که بهترین مکان برای سرمایه گذاری در کشور، بانه و مریوان است و آن سوی مرز با نابودی داعش به ثبات رسیده و نیاز به بازسازی بخش های مختلف دارد.
فیروزی فعالان اقتصادی و مدنی شهر بانه را مهمترین ظرفیت و سرمایه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دانست و تاکید کرد: ساز و کارهای تجارت جهانی بوسیله شهروندان به خوبی شناسایی و قابل استفاده است و فعالان اقتصادی بانه در این بخش سابقه دیرینه دارند و با بازارهای جهانی آشنا هستند.
وی یادآور شد: مرز، برای مرزنشینان همواره فرصت بوده و بانه 83 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و علاوه بر این با مردم اقلیم کردستان فرهنگ و زبان مشترک دارد که این امر مهم در موفقعیت سرمایه گذاران موثر است.
معاون استاندار کردستان گفت: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی باید نوسانات و تغییر تحولات بازار جهانی را به درستی تشخیص دهند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشند.
فیروزی به شاخص های مهم و کلان اقتصادی و نقش آن در توسعه اقتصادی منطقه اشاره کرد و افزود: تمام شاخص های رشد اقتصادی، بیکاری، توزیع درآمد و تبادل در رشد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نقش بسزایی دارند.
وی با اشاره به مطالعات انجام شده در زمینه رشد اقتصادی در ایران تاکید کرد: در صورتی که در آمد بودجه ای ایران از طریق مالیات تامین شود به شرطی که مالیات درست تعریف و گرفته شود، رشد اقتصادی کشور را تامین می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان تامین زیرساخت ها را یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی دانست و یادآور شد: احداث جاده های مناسب، فرودگاه، گازرسانی به واحدهای تولیدی و خدماتی، تامین زیرساخت های مخابراتی در رشد اقتصادی نقش مهمی دارند و تامین انها جزء وظایف دولت ها هستند.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.