رئیس اتاق بازارگانی سنندج راه برون رفت استان کردستان از فقر و بیکاری را تقویت بخش خصوصی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید کمال حسینی روز دوشنبه در مراسم روز ملی صادرات در سنندج، افزود: زدودن غبار فقر و محرومیت و بیکاری و آسیب‌های اجتماعی قبل از هر زیر ساختی نیازمند توجه به توسعه ذهنی، فکری و رفتار ماست و در این راستا رویکرد اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی در مرزها از اهم موضوعات کشور و همچنین استان است.

وی اظهار داشت: در بخش دولتی و خصوصی منابع و پتانسیل های مادی و فیزیکی بسیاری همیشه موجود بوده و هست اما متناسب با توسعه ذهنی، فکری و رفتاری ما در مسیر و ریل توسعه اقتصادی قرار نگرفته است.

حسینی وظایف و رسالت مسئولان دولتی را در این خصوص مورد توجه قرار داد و گفت: برای حل مشکلات فیزیکی تولید و صادرات و تقویت و نقش آفرینی بخش خصوصی بایستی عمدتا به توسعه ذهنی و ایجاد فرهنگ اقتصادی و صادرات پرداخه شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج به برخی پیشنهادات در این حیطه پرداخت و عنوان کرد: استقرار مدیریت یکپارچه و واحد، تقویت ارتباط مسئولان دولتی با طرف عراقی در توافق بر قبول استاندارد ایران و همچنین برقراری رویه تجارت چمدانی از راهکارهای مورد نیاز در حیطه صادرات است.

حسینی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بازارچه مرزی و عملیاتی نمودن تجارت در بازارچه سیف سقز یک فرصت برای استان و کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.