مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: ۸۵ درصد هزینه های تأمین، تصفیه و انتقال آب به نواحی منفصل شهری در شهرهای استان از سوی شرکت پرداخت می شود و ۱۵ درصد مابقی از مردم ساکن در این نقاط دریافت می شود.

به‌گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان این‌مطلب‌ گفت: شرکت آبفا کردستان همواره نسبت به ارائه خدمات شایسته به شهروندان تلاش می‌کند و در راستای ماده ۱۱ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب و به دلیل سکونت بخش مهمی از مردم در حاشیه شهرها ضمن آنکه خود را مکلف به رعایت ضوابط و آئین نامه ها و مقررات می دانیم، می کوشیم تا خدمات خود را در دو حوزه آب و فاضلاب به ساکنان و شهروندان نقاط موسوم به حاشیه در شهرهای استان تعمیم دهیم.

وی پیرامون نرخ واگذاری انشعابات و آب بها گفت: در این زمینه هرگونه افزایش یا کاهش قیمت‌ها بر اساس ضوابط و دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت نیرو انجام می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در مجلس شورای اسلامی در خردادماه جاری و ابلاغ آن گفت: قانونگذاران به این نتیجه رسیده اند که با توجه به جمیع جهات، خدمات موقتی در این حوزه ها به ساخت و سازهای غیرمجاز ارائه شود و در مقابل ادارات ذیربط از جمله شهرداریها نیز مکلفند طی ۳ سال این قبیل ساخت وسازها را تعیین تکلیف کنند.

گفتنی است قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز در راستای اجرای اصل یکصدوبیست وسوم قانون اساسی در تاریخ ۱۰/۳/۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تأئید شورای نگهبان، جهت اجرا ابلاغ شده است.

همچنین طبق ماده ۱۱ قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، با توجه به رشد جمعیت شهرها و نیاز به توسعه تأسیسات و توجه به این موضوع که حقوق اشتراک و انشعاب دریافتی از مشترکین جدید‌ و همچنین میزان سرمایه‌ گذاریهای دولت در امر توسعه تأسیسات آب و فاضلاب تکافوی میزان سرمایه ‌گذاری لازم جهت گسترش تأسیسات را‌ نمی‌نماید، اجازه داده می‌شود مبلغی وصول و صرف هزینه ‌های سرمایه ‌گذاری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.