به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز اظهار کرد: در آمد یا هزینه اجاره این مغازه ها برای پرداخت هزینه های جاری مدارس از جمله آب، برق، تلفن و گاز مصرفی اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینکه 30 درصد فضا‌های آموزشی استان کردستان فرسوده هستند، بر همکاری خیرین در نوسازی و بازسازی فضا‌های آموزشی و ساخت مدارس جدید در این استان تاکید کرد.
قربانی افزود: امسال از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان 40 میلیارد ریال برای تجهیز، تعمیر و ساماندهی فضای مدارس این استان اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 2 و نیم برابر بیشتر است.
فرماندار سقز هم در این نشست با بیان اینکه در این شهرستان سه هزار و 32 نفر بی سواد 15 تا 49 ساله داریم، گفت: ریشه کنی بیسوادی نیاز به تلاش همگانی دارد و باید از تمام ظرفیت ها برای شناسایی و تحت تعلیم قرار دادن بیسوادان استفاده کرد.
علی اکبر ورمقانی تاکید کرد: دهیاران، بهورزان و امامان جماعت مساجد روستاها، ظرفیت های مناسب برای شناسایی، معرفی و آموزش بیسوادان هستند.
رئیس شورای آموزش و پرورش سقز همچنین بر نقش مشارکت های مردم در اداره مدارس تاکید کرد.
محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به اینکه مدارس تخریبی زیادی در این 2 شهرستان وجود دارد، گفت: خیرین بانه‌ای تقریبا در هر ماه یک مدرسه می‌سازند و انتظار می‌رود خیرین سقزی هم در ساخت مدارس بیش از گذشته همت داشته باشند.
رحمان سیدیان مدیر آموزش و پرورش سقز هم با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در اداره مدارس اظهار کرد: بدون مشارکت های مردمی، آموزش و پرورش، در پرداخت هزینه های آب، برق، گاز مدارس مشکل دارد.
رمضان یوسفی معاون نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان هم در این نشست گفت: از جمعیت 14 هزار و 685 نفری افراد بیسواد در این استان، 11 هزار و 108 نفر در سنین 15 تا 49 سال قرار دارند که سه هزار و 32 نفر در شهرستان سقز سکونت دارند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع است.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7249/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.