به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جامعه می تواند با بهره مندی از داده های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و برای حل آنها راهکارهای علمی پیدا شود.
وی افزود: سیاست گذاری ها نیز باید بر اساس نتایج سرشماری ها صورت گیرد تا بتواند موفقیت بیشتری کسب کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: مسئولان باید به این جایگاه برسند که اگر در جایی تصمیم گیری های اشتباه بود، این اشتباه را بپذیرند و با استفاده از داده های آماری برای حل آنها راهکار پیدا و ارائه دهند.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: در جایی که جوانان ما با مشکل بیکاری و مسکن مواجه هستند، مشخص است که تمایل به ازدواج در بین این قشر کاهش پیدا کرده و سن ازدواج افزایش می یابد.

**آمار زیربنای برنامه ریزی و توسعه است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان نیز در این همایش گفت: آمار و اطلاعات در جامعه می تواند زیربنای برنامه ریزی باشد و برنامه ریزی هم زیربنای توسعه است.
حسین فیروزی افزود: اگر ما نتوانیم در منطقه ای به خوبی از آمار و اطلاعات در برنامه ریزی ها استفاده کنیم توسعه در آن منطقه منطبق بر نیازها نخواهد بود.
وی با اشاره بر اینکه بسیاری از دانشگاه های کشور توجه به آمار و اطلاعات موجود در جذب دانشجو نمی کنند، اضافه کرد: رشته های دانشگاهی و جذب دانشجو باید بر اساس نیازهای موجود جامعه باشد.
به گفته وی، جذب دانشجو بدون توجه به نیازهای جامعه باعث هدر رفت نیروی انسانی جامعه می شود نیرویی که هزینه زیادی به جامعه تحمیل کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید راهکارهایی پیدا کند تا یافته های آماری به آسانی در اختیار مدیران دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی با حضور علیرضا زاهدیان معاون سازمان آمار کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان برگزار شد.
یکم آبان ماه به نام روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.