آیت الله حسینی شاهرودی در این دیدار گفت: امروز عکس جایگاه ویژه ای در دنیای مجازی و مطبوعات دارد و باید مسئولین جایگاه واقعی عکس خبری را درک کنند.
او اظهار کرد: امروز مسئولین استانی از عرصه ارتباطات کمی عقب هستند و به آن درک واقعی که عکس می تواند تا چه میزان تاثیر گذار باشد نرسیده اند.
ادامه داد: امروزه عکس به نقطه اوج حضور و تاثیرگذاری خود رسیده است و به گونه ای در مطبوعات و دنیایی مجازی استفاده می شود که دیگر مطالب و توضیحات را در فرع قرار داده است و عکس در جایگاه اصلی قرار گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اهمیت عکس باید گفته شود، بیان کرد: امروزه باید برای نسل های آینده اهمیت عکس و عکس خبری گفته شود تا در آینده قشرهای جوانی که مسئولیت ارگان های مختلف را بر عهده می گیرند جایگاه عکس را درک و باور کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهار کرد: عکاسان خبری با بر پایی نمایشگاه های مختلف با موضعیت های گوناگون می تواند دنیای عکس خبری را به جامعه بشناساند وی بیان کرد: عکاسان خبری باید به سوژه هایی که کمتر به آن برخورد شده است بپردازند.
وی با تاکید بر این موضوع که مسئولین باید بدانند که عکس می تواند هم نقد باشد و هم تعریف، ادامه داد: مسئولین باید بدانند که عکس تاثیر گذارترین عنصر در دنیای خبر است و تصویری که در دنیای مجازی پخش می شود بیشتر بازتاب دارد تا مطلبی که نوشتاری است.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: صدا و سیمای مرکز کردستان می تواند عکس های خبری استان را در یک برنامه پخش کنند تا هم عکاسی خبری بیشتر شناخته شود و هم صدا و سیما تنوع بیشتری پیدا کند.
6108
**خبرنگار و انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.