به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین همایش دهیاران بخش مرکزی در دوره پنجم شوراهای اسلامی با محوریت پدافند غیرعامل و معرفی دهیاران جدید روز پنجشنبه برگزار شد.
بخشدار مرکزی سروآباد در این همایش مشارکت بالای مردم را یک ظرفیت و پتانسیل دانست و افزود: مشارکت و همدلی در بین مردم نهادینه شده بنابراین باید از این ظرفیت باید به درستی و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم و انجام پروژه های عمرانی استفاده کرد.
سید عطا حسینی به مهاجرت روستاییان از سطح روستاها اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر آهنگ مهاجرت در روستاهای شهرستان سروآباد به صدا در آمده و بسیاری از روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت کرده و روستاها خالی از سکنه شده است.
وی تاکید کرد: دهیاران به عنوان پل ارتباطی دولت با مردم، باید با اطلاع رسانی خدمات دولت روستائیان را به سکونت در روستاها تشویق کنند و در راستای خدمت رسانی به مردم بیشتر عمل کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سروآباد نیز در سخنانی لزوم فراگیری اصول پدافند غیرعامل را ضروری دانست و افزود: امروز اگر کشوری به کشور دیگری حمله کند جنگ نظامی نیست بلکه با روش های مختلفی نظیر بیوتروریسم و آلوده کردن کشورها به ویروس های خطرناک اقدام می کنند.
ایوب غلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل اظهار کرد: امروز پدافند غیرعامل به یک تاکتیک جدید برای کشورهای جهان برای مقابله با هجوم دشمنان تبدیل شده است بنابراین ضرورت دارد که برای مقابله با تهدیدات مختلف همه افراد جامعه آگاه و هوشیار بوده و اصول پدافند غیرعامل را فراگیرند.
در این همایش حکم سرپرستی دهیاران جدید روستاهای بخش مرکزی شهرستان سروآباد به آنها ابلاغ شد.

** اجرای مانور تخلیه اضطراری و آتش سوزی
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل مانور تخلیه اضطراری و آتش سوزی با حضور ادارات خدمات رسان در محل پارک بسیج شهر سروآباد برگزار شد.
فداکار مدیر شرکت گاز سروآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای این مانور را سنجش میزان آمادگی نیروهای ادارات خدمات رسان و ایجاد هماهنگی بیشتر این نیروها برای مواقع بحران اعلام کرد.
در این مانور نیروهای ادارات خدمات رسان نظیر شرکت گاز، هلال احمر، شهرداری، آبفای شهری، اورژانس و فوریت های پزشکی حضور داشتند و توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

** برگزاری مسابقات دو صحرانوردی در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی مسابقات دو صحرانوردی با حضور بیش از 50 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی و راهنمایی مدارس هرستان سروآباد به صورت جداگانه برگزار شد.
اداک مسئول بسیج دانش آموزی سپاه سروآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات در روستای حسین آباد بخش مرکزی با هدف گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد و در پایان به نفرات برتر این مسابقات جوایزی اهداء شد.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادهای ورزشی و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان بسیجی عنوان کرد.

** برگزاری نشست روشنگری و بصیرتی دانش آموزان دختر مدارس سروآباد
به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی نشست بصیری و روشنگری فرمانده سپاه سروآباد با دانش آموزان دختر مدارس این شهرستان برگزار شد.
سرهنگ جعفر غفاریان در این مراسم با تبریک هفته بسیج دانش آموزی به تهدیدات و نقشه های دشمنان علیه جوامع اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم و شیطانی خود از هیچ دسیسه و نقشه ای علیه مسلمانان کوتاهی نمی کنند بنابراین برای مقابله با تهدیدات آنها باید با بصیرت و با آگاهی عمل کرد.
وی ادامه داد: ضروری است که دانش آموزان نقشه ها و اهداف دشمن را بشناسند و در راستای مقابله با توطئه های شوم آنها در تمامی عرصه ها بویژه عرصه های فرهنگی، انقلابی و شبکه های اجتماعی آگاه و هوشیار باشند.
وی تاکید کرد: آنچه که یک جوان امروزی بویژه یک دانش آموز به عنوان آینده سازان جامعه باید به آن توجه کنند، داشتن بصیرت، آگاهی و شناخت از دشمن است.

** دیدار دانش آموزان بسیجی با فرماندار و ائمه جماعات شهرستان سروآباد
به منظور گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، جمعی از دانش آموزان بسیجی مدارس شهرستان سروآباد با فرماندار سروآباد، امام جمعه و رئیس مرکز بزرگ اسلامی این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.
فرماندار سروآباد در این نشست با تبریک هفته بسیج دانش آموزی از دانش آموزان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی یاد کرد و افزود: وظیفه اصلی شما دانش آموزان تحصیل علم و دانش در سنگرهای مدارس است و باید با جدیت و با تمام تلاش و توان خود حرکت کنید.
علی مفاخری ادامه داد: دانش آموزان ایرانی دانش آموزانی فعال، پویا و مطالبه گر هستند و این شاخصه مهم رمز موفقیت آنها در ادامه مراحل زندگی است که باعث پیشرفت و آبادانی کشور در آینده خواهد شد.
وی ادامه داد: آنچه که امروز برای دانش آموزان باید به عنوان یک هدف باشد، تحصیل علم و دانش و فراگیری اطلاعات به روز دنیا است و تنها با این وسیله است که می توان در برابر تهدیدات دشمنان مقابله و ایستادگی کرد.

** برگزاری یادواره شهدا در روستای دزلی بخش مرکزی سروآباد
همزمان با هفته گرامیداشت بسیج دانش آموزی، یادواره شهدای دانش آموز در حسینیه روستای دزلی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با حضور جانشین فرمانده سپاه این شهرستان، اهالی روستا، دانش آموزان و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.
جانشین سپاه سروآباد در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدای دانش آموز است، افزود: شهدای دانش آموز ما در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود سن و سال پایین خود در دفاع از نظام و انقلاب دوشادوش رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ حضور داشتند و انقلاب اسلامی را با خون خود آبیاری کردند.
سرهنگ سید مرتضی میرآقایی تاکید کرد: نمونه رشادت ها و ایثارگری های شهدای دانش آموز، شهید حسین فهمیده است که با بستن نارنجک به کمرش و تقدیم جان شیرین خود مانع از پیشروی دشمنان شد.
وی یادآور شد: امنیت و آرامش امروز ملت ایران اسلامی نتیجه خون ریخته شده هزاران شهید گلگون کفن از جمله شهدای دانش آموز است لذا بر همه ما بویژه شما دانش آموز واجب است که از خون این شهدای گرانقدر دفاع کرده و با تحصیل علم و دانش خود در سنگرهای مدرسه راه آنها را ادامه دهیم.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.