رئیس دانشگاه کردستان به نیاز جامعه به دانش افراد فرهیخته اشاره کرد و گفت: بایستی بدون هیچ مانعی اجازه بروز و ظهور عقاید و نظرات فرهیختگان باشیم تا جامعه از دانش چنین افرادی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین اخلاقیان روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت"دکتر محمود ابراهیمی" مترجم، قرآن پژوه و اسلام‌شناس کرد در دانشگاه کردستان، افزود: ایشان با حضور پررنگ و موثر خود در دانشگاه همیشه رونق بخش محافل علمی دانشگاه بوده و هستند و نام‌شان با تاریخ و عقبه دانشگاه کردستان عجین گشته است.

وی اظهار داشت: دکتر ابراهیمی علاوه بر داشتن مدارج بالای علمی از نظر ویژگی های ذاتی همچون اخلاق و رفتار و شجاعت و آزادگی شخصیتی استوار و محکم هستند که به عقیده من عنوان معلم انسان ساز نسبت به ایشان برازنده و در خور است.

رئیس دانشگاه کردستان دکتر ابراهیمی را سرمایه اجتماعی برای جامعه دانست و گفت: علاوه بر مباحث علمی ویژگی های بارز ایشان نیز موجب مقبولیت فراوان در دانشگاه و جامعه شده است چراکه با اراده و تلاش و خلاقیت و نیز روحیه خستگی ناپذیر و البته مردمی بودن توانستند طی چندین دهه خدمات اجتماعی و فرهنگی به عموم مردم ارائه دهند.  

اخلاقیان نهادینه ساختن مراسم گرامیداشت را مهم برشمرد و عنوان کرد: به یقین ما باید وامدار چنین شخصیت های فرهیخته و محقق باشیم و برگزاری چنین مراسمی یادآور احترام و تمکین دوستداران او و البته الگوسازی به جوانان برای ادامه دادن راه و منش دکتر ابراهیمی خواهد بود.

وی ادامه داد: بایستی بدون هیچ مانعی اجازه بروز و ظهور عقاید و نظرات فرهیختگان در مراسمات باشیم تا جامعه از دانش چنین افرادی بهره مند شوند و استان کردستان در این میان چنین عالمانی به جامعه اسلامی و ایران عرضه کرده است.

شایان ذکر است، در این مراسم سخنان چند استاد برجسته ادبیات فارسی و کردی در مورد آثار و شخصیت علمی دکتر ابراهیمی و پخش یک کلیپ در همین رابطه و ارائه موسیقی نیز توسط سعد الله نصیری از دیگر بخش های مراسم به شمار می رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.