به گزارش ایرنا, سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی در نشستی که با حضور خبرنگاران در استانه هفته بسیج دانش اموزی برگزار شد، با بیان اینکه این مرکز رشد باحضور نخبگان البرزی راه اندازی خواهد شد، افزود: این مرکز در شعبات ای تی، تعالی سرمایه انسانی، رباتیک، الکترونیک، متاکرونیک و... به عنوان یک پایگاه علمی فکری فعالیت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه استعدادیابی و سازماندهی هدفمند و حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف راه اندازی این مرکز است، اظهار داشت: همانطور که تکلیف رهبر معظم انقلاب در حوزه دانش اموزی توجه به تربیت بوده، برای اینکه بتوانیم جوان و نوجوان انقلابی پای کار تربیت کنیم بایستی سرمایه گذاری لازم در بعد علمی اخلاقی داشته باشیم.
خورشیدی بیان داشت: تفکر انقلابی، روحیه جهادی، اخلاق ولایی و اخلاص عملی چهار شاخصه ای است که اگر در وجود دانش آموز باشد پیش روندگی شخصی در بعد علمی اخلاقی و پیش برندگی در بعد انقلاب خواهد داشت که بزرگترین آرمان انقلاب اسلامی است.
**ریشه و بنیان تعالی کشور در اموزش و پرورش است
فرمانده سپاه کرج در ادامه با بیان اینکه ریشه و بنیان تعالی کشور در اموزش و پرورش است، گفت: در این مرکز رشد 6کمیته توسط 15 نفر از دانشجویان نخبه ای که در مدارس استعداد درخشان کرج تحصیل می کردند فعال شده است.
وی افزود: در مراسم راه اندازی رسمی این مرکز از دستاوردهای دانش اموزان نخبه عضو این مرکز پرده برداری می شود که چند دستاورد آن در حوزه نظامی است که به مرحله تولید هم رسیده است.
خورشیدی با بیان اینکه چند روز آینده کمیته شیمی این مرکز نیز آغاز به فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: این مرکز در مجموعه سپاه و بسیج برای نخستین بار است که در این استان راه اندازی شده است.
وی به راهبردهای اساسی در این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: تغییر، تحول و تکامل علمی اسلامی، طراحی و اجرای سناریو از دید طرح برنامه در قالب علمی اسلامی، پایگاه ایده یابی و ایده پردازی و سرمایه گذاری در این بخش و تبدیل نیاز به خواسته این راهبردها هستند.
خورشیدی با اشاره به اینکه دنیا توانسته یکسری مسایل را به عنوان نیاز معرفی کند و ما به دنبال آن سرگردان شده ایم، گفت: در این مرکز رشد این راهبردها را برای رسیدن به نیازها هدایت و حمایت می کنیم.
فرمانده سپاه کرج اضافه کرد: کمترین خروجی مرکز رشد رویه سازی و برنامه سازی است و امروز به این نتیجه رسیده ایم که مسولیت پذیری دانش آموز مهم است.
وی افزود: خودشناسی، خودپذیری، موقعیت شناسی و موقعیت پذیری از مهمترین نیازهای دانش آموزان است که در زمان دانشجویی می تواند مطالبه گر باشد.
خورشیدی بیان داشت: ما به دنبال تربیت حسین خرازی، شهید همت، شهید فهمیده و...در طراز انقلاب اسلامی ثابت ولی با روش های مورد نیاز امروز هستیم.
وی از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش اموزی را نمایشگاه استکبارستیزی و نمایشگاه دولت کریمه دانست.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.