رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها نقش مهمی در خنثی کردن توطئه دشمنان دارند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  ولی عاقلی در دیدار با اعضای شورای بسیج رسانه آذربایجان غربی که در جهاد دانشگاهی استان تشکیل شد با بیان اینکه اخلاق رسانه ای،تعهد، صداقت  رسانه ای  به عنوان کلید واژه های   مدیریت رسانه هستند تصریح کرد: رسانه ها با تاسی از فرامین مقام معظم رهبری و با تعهد رسانه ای و روحیه انقلابی می توانند نقش چشمگیری در خنثی کردن توطئه های دشمنان را همانند گذشته داشته باشند .

وی با بیان اینکه نقش آفرینی بسیج رسانه در بُرهه های حساس تعیین کننده است  افزود: بسیج رسانه و انرژی رسانه ای بسیجی وار می تواند نقش خنثی کننده توطئه های استکبارداشته  باشد .

عاقلی با بیان اینکه نهادهای انقلابی از جمله جهاد دانشگاهی در راستای نیازهای انقلاب  تشکیل شده است اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا در راستای انعکاس اخبار صحیح ، شفاف و موثق با همکاری سایر نهادها در شرایط خاص و حساس تاسیس شد که از این رهگذر نخبگان رسانه پی به نقش ارزشمند آن برده و در راستای پیشگیری از توطئه های دشمنان سایر خبرگزاری ها و رسانه های خبری ایجاد شده اند .

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه در جهان امروز اظهار کرد: استکبار جهانی  از طریق رسانه ها اکثر توطئه های و نقشه های شوم خود را اجرایی می کنند که باید با ارتقاء سطح رسانه های کشور در برابراین توطئه ها به خوبی نقش خود  راعملیاتی کنیم .

وی ادامه داد: استکبار جهانی به طور مستقیم و غیر مستقیم افکار عمومی را به سمت مقاصد شیطانی خود هدایت می کنند و این وظیفه رسانه های متعهد داخلی را بیشتر می کند تا اذهان عمومی را به سمتی هدایت کنند که تقویت کننده جبهه حق باشد .

عاقلی آسیب فضای مجازی در جامعه کنونی را بسیار خطیر عنوان کرد و افزود: غفلت در فضای مجازی ، بدلیل آسیب های فراوان آن غیرقابل جبران است .

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: باید در فضای مجازی ، کاریزمای رسانه ایجاد شود تا جوانان به آن سمت سوق داده شوند .

وی  توجه به توسعه تکنولوزی رسانه  را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: نبود توسعه تکنولوژی در رسانه ها یک خلاء محسوب می شود که باید با برنامه ریزی بلندمدت و میان مدت برای رفع این خلا تلاش کنیم .

یوسف حق دوست مسئول بسیج رسانه ای آذربایجان غربی نیز در این دیدار افزود: جهاد دانشگاهی یک نهاد توانمند در حوزه های مختلف آموزشی و فرهنگی بوده  که می توان از زیرساختهای موجود در این نهاد انقلابی جهت توسعه ارتقای علمی و دانش رسانه ای جامعه خبری استان بهره برد.

وی گفت: تشکیل هیات شهدای رسانه گامی موثر در راستای تعامل با سایر نهادها برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است .

مسئول بسیج رسانه ای آذربایجان غربی نقش رسانه را در ارتقای فرهنگ عمومی  تاثیرگذار دانست و گفت: ظرفیت رسانه های در کاهش جرایم و پیشگیری از بروز آسیب های مختلف اجتماعی و همجنین تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه غیر قابل انکار است .

حق دوست با بیان اینکه شهید تهرانی  الگوی جهاد علمی است افزود: همه ملت ایران آسایش و آرامش کنونی را مدیون خون شهدا و جانفشانی های آنها هستیم و موفقیتهای روزافزون نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی به برکت خون شهدای گرانقدر همچون شهید تهرانی حاصل شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.