رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: قدرت و نفوذ یک جامعه در سطح بین المللی به قدرت علمی جامعه وابسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت صادقی روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت"دکتر محمود ابراهیمی" مترجم، قرآن پژوه و اسلام شناس کرد در دانشگاه کردستان، افزود: بنیاد نخبگان استان با همکاری دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کردستان مراسم نکوداشت شخصیت های برجسته و فاخر را جهت پاسداشت خدمات محققان و پژوهشگران در برنامه قرار داده است.

وی اظهارداشت: امروز گردهم آمدیم تا ضمن پاسداشت یک عمر تلاش‌خستگی ناپذیر دکتر ابراهیمی به جوانان و قشر تحصیلکرده نیز ابعاد گسترده و شخصیت استوارش را جهت الگوسازی بنمایانیم.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان جایگاه دکتر ابراهیمی را در میان مردم ارزشمند تلقی کرد و گفت: ایشان در کنار ترجمه و تالیف ده ها کتاب و مقاله و تربیت دانشجویان به لحاظ ویژگی های فطری همچون اخلاق و رفتار مردمی پسندیده و نیز حس نوع دوستی و وطن دوستی و همچنین شجاعتی که مورد اقبال عمومی واقع شده جایگاهی بس رفیع در میان مردم کسب کرده است.

صادقی شیوه بیان نیکوی دکتر ابراهیمی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: توانمندی و نحوه بیان شیوا و آسان وی در انتقاد از عملکرد افراد به گونه ای است که هیچ ناراحتی در شخص بروز نمی کند و این خود از ویژگی های بارز ایشان محسوب می شود.

وی عنوان کرد: بنیاد نخبگان استان کردستان بر خود واجب می داند که با همکاری بخش های دولتی و غیر دولتی برای شناساندن و معرفی هر چه بیشتر بزرگان این خطه با برگزاری مراسم نکوداشت و یادواره گامی را برای بهره مندی مردم برداریم.

صدیقی لازمه برگزاری چنین مراسمی را برای افراد اینگونه بیان می کند: افرادی که ضمن ارائه خدمات ارزنده جایگاه و مقبولیت و مشروعیت لازم را داشته و نیز عالم باسوادی باشند.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید تکریم و تجلیل از عالمان متعهد و فرهیخته ارج نهادن به ساحت علم و قدرشناسی ستارگان درخشانی است که در این دیار چون خورشید می درخشند و مردم از نتایج پر بار آن ها بهره مند می شوند.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان با اشاره به اینکه سرمایه های انسانی بزرگترین و ارزنده ترین دارایی های جامعه هستند، ابراز داشت: افزون بر منابع طبیعی بایستی به نیروی انسانی توانمند و ماهر توجه شود چراکه قدرت و نفوذ یک جامعه در سطح بین المللی به قدرت علمی جامعه وابسته است.

شایان ذکر است، در این مراسم  سخنان چند استاد برجسته ادبیات فارسی و کردی در مورد آثار و شخصیت علمی دکتر ابراهیمی و  پخش یک کلیپ در همین رابطه و ارائه موسیقی نیز توسط سعد الله نصیری از دیگر بخش های مراسم به شمار می رفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.