سیدمهدی ساداتی روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل خمین افزود: فرهنگ سازی با آموزش همگانی در حوزه پدافند غیرعامل به عنوان یک اولویت در خمین جدی گرفته شود و با توجه به مصادیق متعدد جنگ نرم پیش آمادگی، مصون سازی و ارتقای سطح آگاهی امردم از امور ضروری است.
وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل اقدامات پیشگیرانه برای بی اثر کردن تهدیدات دشمنان است ادامه داد: فرهنگ سازی اصول پدافند غیر عامل در لایه های مختلف جامعه بر حسب شرایط هر گروه باید با قوت دنبال شود.
فرماندار خمین اظهار کرد: پدافند غیرعامل با دفاعی غیرنظامی مواجه است و نباید منتظر وقوع حوادث طبیعی یا جنگی بود بلکه باید برای مقابله با هر تهدیدی از آمادگی برخوردار بود.
ساداتی گفت: آموزش از مهمترین اصول در پدافند غیر عامل است و تحقق پدافند غیرعامل، مصون سازی جامعه را به دنبال دارد و باید تلاش کرد تا اصول پدافند غیرعامل نهادینه و در مواقع ضروری به درستی آنها را به کارگیری کرد.
رئیس شورای پدافند غیرعامل خمین امنیت را مهمترین مسئله بشر دانست و گفت: آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل باید در دستور کار این شورا قرار گیرد.
وی ادامه داد: پیش بینی و پیشگیری از تهدیدات می تواند خسارات را کاهش دهد و برای تحقق آن باید از مراکز حساس و دستگاه های خدمات رسان حفاظت شود.
ساداتی کاهش آسیب پذیری و کاهش خسارات، ارتقای پایداری، اقتدار و حفظ امنیت را از جمله اهداف پدافند غیرعامل بیان کرد.
6 تا 12 آبان ماه، به عنوان هفته پدافند غیر عامل نام گذاری شده است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.