به گزارش ایرنا، علی پوزش روز سه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل در دهدشت اظهار داشت: پدافند غیرعامل در بحران‌ها و بلایای طبیعی نقش کاربردی داشته و رعایت آن می‌تواند در ایمن سازی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از بلاهای طبیعی بسیار تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل و آمادگی کامل نهادها برای مقابله با بحران‌های احتمالی افزود: لازم است در این هفته از سوی رسانه‌ها برای عمومی مردم هفته پدافند غیرعامل فرهنگ سازی شود.
پوزش با اشاره به اجرای مانورهای مختلف در هفته پدافند غیرعامل گفت: بهتر است این مانورها به‌منظور بازدهی بیشتر در شرایط واقعی برگزار شوند.
وی اظهار کرد: بهبود زیر ساخت‌ها در جامعه برای مقابله با بحران‌های احتمالی از سوی نهادها ضروری است.
پوزش عنوان کرد: پروژه‌هایی که در حوزه‌های آب و خاک، نباتات و انرژی اجرا شده و یا در دست اجرا هستند باید پیوست‌های پدافند غیرعامل را رعایت کرده باشند تا بتوان از امنیت این نقاط و مراکز در برابر خسارت های احتمالی اطمینان حاصل کرد.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارت های مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
ششم تا دوازدهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.