به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا میرزایی روز دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان در سنندج افزود: در این راستا 2 هزار و 149 نفر متهم دستگیر شده اند.
وی اظهار کرد: دستگیری متهمان با پرونده های قاچاق در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 18 درصدی روبرو شده است.
دبیر شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان بیان کرد: همچنین امسال 37 باند در این راستا متلاشی شده که نسبت به سال گذشته کاهش 12 درصدی نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: از اول امسال تاکنون 56 میلیون و 49 هزار و 320 نخ سیگار در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش پیدا کرده است.
میرزایی همچنین با اشاره به کشف چهار میلیون و 910 هزار و 346 قلم لوازم آرایشی و افزایش 91 درصدی قاچاق این اقلام نسبت به سال گذشته اظهار کرد: همچنین در سال جاری 2 میلیون و 489 هزار و 65 قلم داروی قاچاق در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته با افزایش 15 درصدی روبرو شده است.
دبیرشورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان ادامه داد: همچنین امسال 30 هزار و 528 دستگاه گوشی تلفن همراه، 215 هزار و 472 لیتر سوخت و 339 هزار و 546 ثوب البسه قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با 20 درصد و 16 درصد افزایش و 25 درصد کاهش در این حوزه ها روبرو شده ایم.
وی همچنین به کاهش 92 درصدی کشف لوازم صوتی و تصویری قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 10 هزار و 828 دستگاه انواع لوازم صوتی و تصویری قاچاق در استان کشف شده است.
به گفته وی امسال 2 هزار و 241 فقره لوازم خانگی نیز در استان کشف شده که نسبت به سال گذشته 41 درصد کاهش نشان می دهد.
میرزایی کاهش 60 درصدی برنج قاچاق، افزایش یک درصدی چای، کاهش 40 درصدی پارچه و افزایش 37 درصدی احشام قاچاق را از دیگر کشفیات استان در سال جاری عنوان کرد.
مدیرکل اموال تملیکی کردستان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون انبارهای ما پر از کالایی است که تاریخ انقضای آنها رو به پایان است اما دولت برای تعیین تلکیف این کالاها تاکنون کاری انجام نداده است.
محمد الله مرادی افزود: در این راستا تاریخ انقضای 20 هزار حلقه لاستیک در انبارهای ما به پایان رسیده بود که با مسئولیت خود ارتش برای استفاده به آنها تحویل شد.
وی اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته از ابتدای امسال ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی هم کشف شده که برآورد ارزش ریالی آن ۵۵ میلیارد ریال است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.