محمد شریف خالقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عمده قاچاق در استان احشام است اظهارداشت: با توجه به اهمیت این حوزه در سالهای اخیر برای مبارزه با قاچاق دام اقدامات مناسب و مطلوبی نظیر پلاک کوبی دام های سنگین و شتر در استان به اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: هم اینک پلاک کوبی دام در حدود 90 درصد دام های سنگین و 60 درصد شترهای سیستان و بلوچستان انجام شده است.
دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که کاهش اشتغال، تضعیف تولید کنندگان داخلی، صدمه زدن به وارد کنندگان قانونی کالا، انباشت ثروت و آسیب پذیری مرزهای کشور از جمله اثرات مخرب قاچاق کالا و ارز است مبارزه با این پدیده شوم به صورت جدی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر دام امسال سه میلیون و 447 هزار و 440 نخ سیگار،260 هزار و 531 قلم انواع لوازم آرایشی،341 هزار و 927 کیلوگرم برنج، 26 هزار و 868 کیلوگرم چای، چهار میلیون و 380 هزار و 54 لیتر سوخت و 859 هزارو 366 قلم انواع دارو نیز در این مدت در سیستان و بلوچستان کشف شد.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راههای مبارزه با قاچاق کالا که هم اینک در استان مورد توجه جدی قرار گرفته کنترل کالا درمسیرهای ارتباطی است که در این زمینه امسال 159 دستگاه نفت کش با 300 هزار لیتر موادسوختی توقیف شدند.
خالقی قاچاق البسه دست دوم را از دیگر مشکلات سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: در سال 93 با ورود جدی این نهاد 570 واحد عرضه کننده البسه دست دوم در استان شناسایی شدند که بخش وسیعی از آنها دارای پروانه فعالیت بودند.
وی ادامه داد: بعد ازورود جدی این نهاد به این بخش برای جلوگیری از قاچاق، از سال 93 به بعد هیچ پروانه کسب در این زمینه صادر نشد و واحدهایی که تاریخ اعتبار پروانه فعالیتشان به اتمام رسید نیز باطل می شوند.
وی افزود: برای جلوگیری از وارد شدن مشکلات اقتصادی برای فعالان این حوزه و ترغیب آنان به سمت مشاغل مناسب در استان نیز با همکاری بانک ها و دستگاههای مختلف برنامه ریزی های لازم نظیر اعطای تسهیلات برای نوسازی، فروش و تغییر واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشورهای افغانستان و پاکستان و حوزه دریای عمان هم مرز است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.