محمدرفیع سلطانزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با همکاری دستگاه های مرتبط در برخی از بخش ها اقدامات مختلفی را در حوزه کالای قاچاق در 6 ماهه نخست امسال انجام داده است.
وی افزود: با توجه به هماهنگی انجام شده با کمیسیون کالای قاچاق و برقراری گشت های مشترک با اداره کل دخانیات و نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در بخش واحدهای عرضه کننده سیگار در این مدت از 744 واحد بازرسی و 85 پرونده تخلف برای 64 هزار و 15 نخ سیگار و 200 کیلو گرم تنباکو قاچاق تشکیل شد.
وی ادامه داد: در بخش بازرسی از واحدهای عرضه کننده لوازم بهداشتی در سیستان و بلوچستان نیز علاوه بر برگزاری گشت های مشترک با نیروی انتظامی و معاونت غذا و دارو از 516 واحد عرضه کننده بازرسی و 29 واحد متخلف شناسایی و برای اعمال قانون به مراجع مربوطه معرفی شدند.
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در رابطه با اقدامات انجام شده برای مبارزه با قاچاق در بخش طلا و جواهر در 6 ماهه نخست امسال گفت: بر اساس دستورالعمل ها این مجموعه علاوه بر برگزاری گشت های مشترک با پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اداره استاندارد و اتحادیه صنفی طلا و جواهر، 176 بازرسی انجام داد و چهار واحد متخلف شناسایی شد.
سلطانزاده اظهار داشت: با توجه به اختصاص سهم عمده ای از بازار کشور به وسایل پزشکی و ارتباط مستقیم آن با ایمنی و سلامت افراد جامعه، در این بخش نیز کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در کنار برگزاری گشت های مشترک با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و نیروی انتظامی استان و بازرسان اتحادیه صنفی مربوطه، از 208 واحد بازرسی کردند که 2 واحد متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: برنج، چای، لوازم آرایشی و بهداشتی، پارچه، لوازم خانگی، احشام، میوه های گرمسیری، کفش چینی، باتری کهنه، جاروی دستی (مشابه جاروی شمالی)، چراغ های ژاپنی، چرخ خیاطی، ظروف کریستال، گردو، روغن زیتون، فلاکس، انواع بخاری، لوازم یدکی خودرو، حبوبات، کشمش، بادام درختی، میوه های فصل، پیاز، پارچه های سوزن دوزی شده، لاستیک خودرو(کهنه) و فرش (دسته دوم ) عمده کالاهای قاچاق ورودی به استان در این مدت بوده است.
وی در رابطه با کالاهای قاچاق خروجی از سیستان و بلوچستان گفت: محصولات کشاورزی، فرآورده های نفتی (گازوئیل،نفت، گریس، روغن صنعتی و قیر)، آرد، قند، پودر رختشویی، رانی، مرغ زنده، تخم مرغ، شیشه، کاشی و سرامیک عمده کالاهایی است که به صورت قاچاق از استان خارج می شود.
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: پرداخت یارانه به کالاها در داخل کشور، تعرفه بالای گمرکی کشورهای همجوار استان، قیمت بسیار پایین کالا در داخل کشور نسبت به کشورهای همسایه، نیاز بازار خارجی به کالا و ممنوع بودن صادرات کالاهای یارانه دار از جمله مهمترین دلایل قاچاق کالا در کشور است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.