رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهگلان گفت: طرح روستا تعاون جهت تولید اشتغال پایدار در روستاهای شهرستان دهگلان اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا، صالح مفاخری در نشست هماهنگی و هم اندیشی اجرای طرح روستا تعاون در شهرستان دهگلان هدف اصلی از اجرای طرح روستا تعاون را کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان، بیکاران و ساکنان روستاهای اجرای طرح برشمرد و افزود: با اجرای این‌گونه طرح‌ها امید به ماندن در روستاها افزایش و از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری طرح روستا تعاون با مشارکت و عضویت ساکنان روستاهای انتخاب شده به عنوان پایلوت این طرح اجرایی شده و در صورت عدم همکاری روستاهای دیگر که دارای طرح هادی روستایی بوده و مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باشند جایگزین خواهند شد.

جمال نظرگاهی کارشناس مسئول تعاون این اداره‌کل، با اشاره به اهداف دولت از اجرای طرح روستا تعاون گفت: با تشکیل تعاونی در قالب این طرح، دولت حاضر است تسهیلات بانکی با سود 6درصد و بازپرداخت 7ساله با یکسال تنفس پرداخت کند.

 روستاهای باشماق، بلدستی، گردمیران علیا و بگه‌جان در شهرستان دهگلان، روستاهای  انتخاب شده به عنوان پایلوت اجرای طرح روستا تعاون در این شهرستان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.