به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان های کردستان، اسحاق ابراهیمی حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد و افزود: خانواده های تحت پوشش بدلیل عدم حضور سرپرست با مشکلات مادی و معنوی زیادی دست و پنجه نرم می کنند بنابراین حمایت مردم و مسئولان در کنار این انجمن ها برای کاهش آسیب های اجتماعی ضرروی به نظر می رسد.
وی به برخی از خدمات به زندانیان نیازمند و خانواده های آنان اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از یک میلیارد و100 میلیون ریال مستمری به خانواده های تحت پوشش پرداخت شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه خدماتی که به این قشر آسیب دیده جامعه ارائه می شود، فقط محدود به پرداخت مستمری نمی شود، یادآور شد: خدمات دیگری از جمله توزیع سبد کالا، کمک های غیرنقدی و توزیع اقلام فرهنگی به ارزش مالی 500 میلیون ریال از جمله این خدمات در این مدت بوده است.
مدیرکل زندان های کردستان از پرداخت کمک هزینه تحصیلی به 636 نفر از فرزندان زندانیان تحت پوشش انجمن های حمایت زندانیان در شهریور امسال نیز خبر داد و تاکید کرد: انجمن های حمایت زندانیان استان با کمک خیرین، اقدام به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به ارزش ریالی بیش از 630 میلیون ریال شامل تهیه پوشاک، کتاب، دفتر، لوازم التحریر، هزینه های ثبت نام کردند.
وی به خدماتی که در حوزه مشاوره به خانواده های زندانیان ارائه می شود نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهمی که پیش از مجازات حبس، دامن گیر خانواده های زندانیان می شود آسیب های روحی و روانی است که مددکاران، مشاوران و روانشناسان زندان ها و انجمن های حمایت زندانیان با برگزاری کلاس های مستمر، این آسیب ها را به حداقل ممکن رسانده اند.
هم اکنون، 6 زندان، 2 بازداشتگاه، یک کانون اصلاح و تربیت و یک اردوگاه کار درمانی در استان کردستان وجود دارد.
دریافت و تنظیم کننده: وریا کرمی ** انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.