رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: استان کردستان رتبه نخست کیفیت اطلاعات آماری و پوشش جمعیتی را در سرشماری ۹۵ کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی در سنندج، افزود: در استان کردستان با همدلی و هماهنگی دستگاه های اجرایی تمامی امکانات برای برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ که برای نخستین بار به صورت اینترنتی برگزار شد، بسیج شدند.

وی اظهار داشت: هدف گذاری این سرشماری در کشور مشارکت ۳۵ درصدی جمعیت برآورد شده بود و برای استان نیز ۳۰ درصد تخمین زده شد اما در پایان ثبت نام ۵۶ درصد از جمعیت و ۵۲ درصد خانوار کردستانی در سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام و مشارکت داشتند و این نشان از بروز شدن و همگام شدن مردم با تکنولوژی روز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با بیان اینکه مردم استان کردستان ۲۶ درصد فراتر از برآوردهای سازمان آمار در سرشماری سال ۹۵ مشارکت داشتند، گفت: استان به لحاظ کیفیت و پوشش جمعیت توانست مقام و رتبه اول را در این سرشماری کسب کند.

نصراللهی زاده به دادن آمار یک دست از سوی دستگاه های متولی تاکید کرد و افزود: مقوله آمار در کشور هنوز جای کار و تلاش دارد و بایستی آمار منتشر شده از اتقان کامل برخوردار و کمتر مورد مناقشه قرار گیرد تا محل رجوع و مبنای تصمیم گیری واقع شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بوجه کردستان خود را متولی آمار می داند نه اینکه مالک آمار باشد چراکه آمار و اطلاعات موجود در سازمان در خدمت توسعه استان قرار می گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با انتقاد از موازی کاری‌های صورت گرفته در سیستم اداری کشور، خاطرنشان کرد: برخی از دستگاه های اجرایی در دادن آمار خصاصت به خرج می دهند و مانع دسترسی مسئولان به داده های به روز و به موقع برای برنامه ریزی می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.