به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی استان کردستان در سنندج افزود: شرایط اقلیمی موجب می شود که در سال های آینده شرایط مناسبی در تامین آب نداشته باشیم و حتی روستاهایی که اکنون مشکل ندارند در آینده دچار شوند.
وی با تاکید بر انجام مطالعات تامین آب شرب گفت: هزینه مطالعات تامین آب روستاهایی که در اطراف سدها قرار دارند بویژه سدهایی که در دست ساخت است می تواند از محل همین سدها فراهم شود که در اولویت اول ما قرار دارد.
زاهدی گفت: اگر مطالعات تامین آب صورت گیرد می توان از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات لازم را تامین کرد.
استاندار کردستان ادامه داد: در حوزه فاضلاب روستایی نیاز به مطالعه جامع و تهیه طرح کامل وجود دارد.
وی گفت: باید میان فعالیت هایی که در این زمینه از سوی اداره آب و فاضلاب و روستایی، دهیاری ها و بنیاد مسکن صورت می گیرد هماهنگی شود تا از موازی کاری جلوگیری شود.
زاهدی تاکید کرد: طرح هایی که از سوی بنیاد مسکن در روستاها در حوزه فاضلاب صورت می گیرد باید با نظارت اداره آب و فاضلاب روستایی باشد.
وی اظهار کرد: اولویت طرح های فاضلاب با روستاهایی است که فاضلاب آنها وارد منابع آبی می شود یا حتی ممکن است در آینده وارد این منابع شود.
استاندار کردستان از دستگاه های مختلف خواست که آمار کارهایی که در حوزه فاضلاب صورت می گیرد را جمع بندی کنند.
زاهدی افزود: یک درصد اعتبار پژوهش دستگاه های اجرایی که خود قادر به جذب آن نیستند در اختیار آب و فاضلاب روستایی به منظور انجام طرح های مطالعاتی قرار گیرد.
وی بر ایجاد شبکه فاضلاب سه روستای باقی مانده در اطراف دریاچه زریبار تاکید کرد و گفت: این دریاچه و حفظ آن از اهمیت خاصی برخوردار است.
از 10 روستایی که فاضلاب آنها وارد آب دریاچه زریبار می شد هفت روستا با پیگیری های استانداری کردستان دارای شبکه انتقال فاضلاب شدند و تنها سه روستا باقی ماندند.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.