به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان بهمن مرادنیا ضمن تبریک به مناسبت هفته پدافند غیر عامل گفت: 6 لغایت 12 آبان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده که شعار امسال این هفته، پدافند غیر عامل حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت:مدیران دستگاه های اجرایی، پژوهشگران و کارشناسان استان موظفند اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل اولویت کاری خود قرار دهند.
وی برنامه ریزی در حوزه های مختلف سایبری، زیستی و فرهنگی پدافند غیرعامل ادارات استان را ضروری برشمرد و گفت: پدافند غیرعامل با هدف صیانت از منابع و ذخایر ملی و استانی اجرا می شود.
رئیس شورای پدافند غیر عامل کردستان بکارگیری اصول پدافند غیر عامل در جهت مقابله با تهاجمات خصمانه و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی و پیشگیری از تلفات انسانی را یکی از موضوعات بنیادی دانست.
وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیر عامل همه زیرساخت ها و مراکز حیاتی و حساس و مهم کشور را دربر می گیرد، فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل را ضروری برشمرد.
**
شهرستان های بیجار و سروآباد در استان کردستان دارای رشد منفی جمعیت هستند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در بازدید از پروژه های راهسازی و پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در محدوده شهرستان بیجار گفت: بیجار و سروآباد از رشد منفی جمعیت برخوردار هستند.
نصرالهی زاده با اشاره به اینکه روستاهای این دو شهرستان به علت محرومیت ها در شرف خالی از سکنه شدن هستند، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس کردستان در اجرای طرح شهید شوشتری با هدف قرار دادن این روستاها به کمک دولت آمده است و در حال تکمیل زیرساخت ها از جمله تکمیل راه های روستایی است.
وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و بازگشت مهاجرین به روستاها اقدامات مناسبی در حوزه تکمیل زیرساخت ها بویژه راهسازی انجام داده است و قطعا دولت نیز در پروژه های تعریف شده این قرارگاه مشارکت خواهد داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تاکید کرد: امیدواریم با تکمیل پروژه های راهسازی منطقه، شاخص بهره مندی بیجار از راه های روستایی به شاخص میانگین کشوری برسد.
**
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: پژوهش هایی که انجام می شود باید تقاضامحور باشد و مشکلات جامعه را برطرف کند.
حسین فیروزی در اولین جلسه ستاد استانی برگزاری هفته پژوهش با یادآوری اینکه کردستان در ٢ سال گذشته استان برتر در اجرای برنامه های هفته پژوهش بوده است، افزود: این موفقیت پیاپی نشان می دهد هم ساختارها به درستی تعریف شده و هم تلاش های اعضا در مسیر درستی بوده که منتج به نتیجه شده است.
وی مهمترین هدف برگزاری هفته پژوهش را تعامل پایدار میان عرضه کنندگان و بهره برداران دستاوردهای پژوهشی عنوان و افزود: این تعامل در کوتاه مدت میسر نمی شود بلکه باید شرایطی فراهم شود تا با بهر ه برداری صحیح از دستاوردهای پژوهشی در حوزه های مختلف، بخشی از مشکلات جامعه حل شود.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: اگر نتوانیم بهره برداران را از دستاوردهای پژوهش های انجام شده مطلع کنیم، عملا بخشی از اقدامات بی نتیجه می ماند و یکی از بهترین روش های اطلاع رسانی، معرفی این پژوهش ها توسط خود محققان و ایده پردازان از طریق صدا و سیماست.
فیروزی با اذعان به اینکه اقتصاد موضوع اول در جامعه ماست، یادآور شد: هر پژوهشی در حوزه صنعت، کشاورزی که بتواند در استان ما به ارتقای تولید و اشتغال بیانجامد دارای اولویت است و اگر بتوانیم پژوهش ها را به این سمت هدایت کنیم می توانیم ادعا کنیم پژوهش ها در جهت حل اساسی تر مشکلات جامعه و به صورت کاربردی انجام شده است.
معاون استاندار کردستان گفت: باید به گونه ای عمل کنیم که اهداف هفته پژوهش در تمام طول سال جاری و ساری باشد و در راستای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ پژوهش بویژه پژوهش های کاربردی و تقاضامحور تلاش کنیم .
فیروزی ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و حضور قشر جوان و نوجوان به عنوان آینده سازان کشور، در برنامه های هفته پژوهش، ابراز امیدواری کرد نام کردستان امسال نیز مانند سال های قبل بدرخشد.
**
روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور فرماندار بیجار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان و عوامل اجرای قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، روند احداث پروژه های راه سازی بررسی شد.
فرماندار بیجار ضمن قدردانی از خدمات سپاه در عرصه محرومیت زدایی و توسعه زیر ساخت ها گفت 43 کیلومتر راه روستایی در محدوده این شهرستان توسط سپاه آماده سازی شده است.
بیژن زندیه گفت: از این میزان 20 کیلومتر آن آماده آسفالت است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی آسفالت خواهد شد.
فرماندار بیجار افزود در این پروژه ها اداره راه و شهرسازی نیز مشارکت داشته و 16 کیلومتر آن نیز توسط این اداره احداث و آماده آسفالت شده است.
به گفته وی، تا پایان سال 96 در مجموع 80 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت خواهد شد که این میزان بی سابقه بوده است.
وی اضافه کرد: پروژه های راه سازی در محدوده بین شهری شامل جاده: بیجار همدان – بیجار دیواندره و بیجار زنجان فعال می باشدکه برای تسریع در روند اجرای آن نیازمند توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان است.
دریافت و تنظیم: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.