بە گزارش ایرنا از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین فیروزی روز شنبه در پنجمین جلسە شورای برنامەریزی استان کردستان اظهار کرد: برنامەریزی برای ایجاد این تعداد شغل مربوط بە همە دستگاه‌های دولتی، عمومی و نهادهایی است کە بە نوعی از بودجە کشور استفادە می کنند و همە در این خصوص مسئولیت دارند.
وی کل اعتبارات در نظر گرفتە شدە برای ایجاد اشتغال در کشور را 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سهم کردستان از این مقدار تسهیلات 3 و چهاردهم درصد معادل 700 میلیارد تومان است.
فیروزی ادامە داد: علاوە بر این میزان تسهیلات در نظر گرفتە شدە، 300 میلیارد تومان بە ایجاد اشتغال در روستاها و 200 میلیارد تومان هم سهم نهادهای حمایتی برای اشتغال است کە در مجموع بە یک هزار و 200 میلیارد تومان خواهد رسید.
وی در ادامە استخدام دولتی را جدای از این میزان ایجاد اشتغال پیش بینی شدە برای سال جاری دانست و یادآور شد: اشتغال و استخدام در ادارات دولتی در این بخش محاسبە و در نظر گرفتە نشدە است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استاندار کردستان در ادامە بە عزم دولت برای جذب ٦5 میلیارد دلار سرمایە خارجی اشارە کرد و افزود: مدیران استانی طرح‌ها و پروژەهایی را کە می توان از محل جذب آن سرمایەگذاری‌های خارجی اجرایی کرد معرفی کنند.
دریافت و انتشار: مجید سلیمانی
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.