به گزارش روز سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ناصر زرگر در همایش معرفی تسهیلات ارزان ‌قیمت بخش کشاورزی در استان یزد افزود: این تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه محلی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: امسال در مجموع 100 هزار میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی و توسعه کشاورزی دانش‌محور و فناوری در روستاها اختصاص‌یافته است.
معاون سرمایه‌گذاری توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی ها امسال از محل منابع اختصاص یافته 200 هزار شغل در روستاها ایجاد می‌شود که این مشاغل در زمینه‌ فرآوری محصولات کشاورزی، توسعه واحدهای بوم گردی، ایجاد کارگاه‌های پوشاک و سنگ‌های زینتی و مراکز حمل‌ونقل بار و مسافر در روستاها ایجاد می شود.
همایش معرفی تسهیلات ارزان‌قیمت بخش کشاورزی در استان یزد با حضور معاون سرمایه‌گذاری توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، بخشداران و دهیاران و جمعی از مسئولان بخش کشاورزی برگزار شد.
در این همایش نهمین مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی کشور در استان یزد افتتاح شد.
66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان یزد به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولاتی مانند پسته، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست کشور را دارد.
7536/ 6014/ تنظیم کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.