به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سید عبدالقادر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سروآباد اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه مردم ایران و سپاه پاسداران را بشدت محکوم کرد و افزود: رفتارهای خصمانه و سخنان عاری از نزاکت ترامپ بار دیگر نشان داد که نگرانی ها و دغدغه های مقام معظم رهبری در بدعهد خواندن رهبران آمریکا و غیر قابل اعتماد دانستن آنها، واقع بینانه و دوراندیشانه است.
وی اظهار کرد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام بیش از آنکه به منافع ملی و بین المللی ایران اسلامی خدشه وارد کند به حیثیت و اعتبار بین المللی آمریکای در جهان ضربه خواهد زد.
امام جمعه موقت سروآباد یادآور شد: برجام یک توافق دو جانبه میان ایران و آمریکا نیست، بلکه یک معاهده بین المللی و یک سند چند جانبه و معتبر است و گره زدن آن با برنامه های دفاعی جمهوری اسلامی ایران تلاش برای فریب افکار عمومی است.
ماموستا حسینی تاکید کرد: بهتر است دولتمردان آمریکا پیش از هر اقدامی درباره برجام به عواقب و پیامدهای آن بیندیشند چون هر اقدامی که به تضعیف و یا مخدوش کردن برجام منجر شود، اعتبار آمریکا را بیش از این در عرصه بین المللی برای هر گونه مذاکره، توافق و هر معاهده دیگری سخت مخدوش می کند.
وی گفت: بدون تردید ادامه اقدامات نسنجیده آمریکا از یک سو موجب انسجام و وحدت پیش از پیش ملت ایران می شود و از سوی دیگر درستی منطق سیاسی و بین المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر همگان نشان خواهد داد.
امام جمعه موقت سروآباد با محکوم کردن تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ترامپ افزود: سپاه نهادی مردمی و برخواسته از درون ملت است که مبارزه با تروریسم و دفاع از مرزهای میهن اسلامی را سرلوحه خود قرار داده و تروریست خواندن این نهاد مردمی اشتباهی بزرگ و راهبردی و بیان کننده توهین به همه ملت ایران است.
وی ادامه داد: خلیج فارس، همیشه فارس بوده و خواهد بود و استفاده از کلمه معجول برای آن از سوی دولتمردان آمریکایی بدون معنا و مفهوم است که از سوی استکبار جهانی برای ایجاد آشوب و فتنه در منطقه مطرح می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مساجد را پایگاهی برای اتحاد و وحدت مسلمانان دانست و یادآور شد: استکبار جهانی از مساجد به عنوان پایگاهی که باعث تقویت وحدت مسلمانان می شود، وحشت و هراس دارد، بنابراین بر همه مسلمانان واجب است که این سنگر محکم اسلام را خالی نکنند و همواره در آن حضور پیدا کنند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
خبرنگار: فرزاد آداک ** انتشار: مجید سلیمانی
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.