به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنان اخیر ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا با واکنش شدید مردم از هر طیف و گروهی روبرو شد و اقشار مختلف در قالب بیانیه ها و تجمع ها سخنان سخیف و بدور از ادب ترامپ را محکوم کردند.
در این میان روسا و اساتید دانشگاهی و همچنین دانشجویان به عنوان قشر روشنفکر جامعه بیش از هر طیف دیگری نسبت به این سخنان واکنش نشان داده و اعلام کردند این سخنان جزء یاوه گویی و ریاکاری نیست.
رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید مدرس سنندج می گوید: ترامپ، آدم تاجر مسلک و کم تجربه در عرصه سیاست بویژه سیاست خارجی است لذا سخنان او نشان دهنده خام بودن و کم فکری اش در حوزه سیاست خارجی ایالات متحده است.
مسعود الماسی افزود: توهینی که به ملت بزرگ ایران توسط ترامپ شد ناشی از این است که منافع مالی برای وی مهمتر از قدرت و اقتدار است در حالیکه ثبات و عدم ثبات منطقه خاورمیانه ارتباط مستقیم با سیاست خارجی کشورمان دارد.
وی اظهار کرد: در تمام دنیا تنها کشور ثبات دهنده منطقه خاورمیانه، ایران است و رئیس جمهور آمریکا درک درستی از این قضیه ندارد و نمی داند اگر ایران سیاست های درست و اصولی خود را رها کند منطقه خاورمیانه حتی نمی تواند تولید کننده و انتقال دهنده نفت با ثبات باشد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: به عقیده من عقلای آمریکا نیز به عقلانیت ترامپ شک دارند چون در بدترین حالت نیز هیچ رئیس جمهوری از ایالت متحده، از خلیج همیشه فارس با عنوان مجعول نام نبرده است اما ترامپ شناخت درستی از حوزه منافع ژئوپولوتیکی یا کدهای ژئوپولوتیکی منطقه ای و جهانی ندارد که اینگونه سخن می گوید.
به گفته وی، حتی سخنگوی کاخ سفید هم وقتی می خواهد ادای ترامپ را در بیاورد اول نام خلیج فارس را می برد بعد نام معجول را مورد استفاده قرار می دهد.
الماسی افزود: اگر ذهنیت خود نیروهای کاخ سفید رصد شود آنان نیز بر این باورند که خلیج فارس همیشه خلیج فارس است و اسناد تاریخی نیز گویای این مهم است.
وی یادآور شد: توجه ویژه آمریکا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ناشی از قدرت و اقتدار سپاه و دیگر نیروهای مسلح کشورمان است و سپاه به عنوان نیروی موثر منطقه ای و فرا منطقه ای توانسته با استراتژی درست، همیشگی و پایدار خود منافع غیرقابل انکار برای ایران، منطقه و جهان اسلام تولید کنند و همین امر موجب حسادت دشمن به سپاه شده است.

**اقتدار ایران ترامپ را دچار سرگردانی کرده است
رئیس دانشگاه پیام نور کردستان نیز معتقد است: ترامپ به گونه ای دچار سرگردانی شده و نمی داند که چگونه با قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی منطقه ای و جهانی معامله کند.
اسکندر مرادی ادامه داد: ترامپ از ادبیات سخیف استفاده و می خواهد به توافق هسته ای که یک قرارداد بین المللی است، خدشه وارد کند در حالیکه این توافق پشتوانه جهانی دارد و حتی افکار عمومی آمریکا نیز از این توافق حمایت می کنند چرا که این توافق ضامن صلح و امنیت منطقه ای و جهانی است.
وی تاکید کرد: حامی و پشتوانه هر کشوری نیروهای امنیتی و نظامی آن کشور است و ضمانت اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز سپاه پاسداران است و ترامپ می خواهد با تضعیف سپاه به ایران و دیپلماسی کشورمان ضربه بزند.
مرادی افزود: رئیس جمهوری آمریکا باید بداند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پشتوانه مردمی برخوردار است و یاوه گویی ها و سخنان ناآگاهانه او، تفکر و رویدادی کاملا شکست خورده است.

**رئیس جمهور آمریکا تعادل روحی و روانی ندارد
یکی از دانشجویان کردستانی نیز گفت: رئیس جمهور آمریکا تعادل روحی و روانی ندارد و فردی خشونت طلب است و با سخنان و ادبیات وحشیانه خود چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان می دهد.
ابراهیم مرادی افزود: جامعه دانشگاهی همواره در مقابل توطئه های آمریکا و استکبار جهانی می ایستد و توطئه ها و تحریم های دشمنان نمی تواند بر قدرت و توان این ملت ضربه بزند و در اتحاد آنان خللی وارد کند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.