به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: دشمنان ما باید بدانند که ملت مسلمان ایران همواره عظم و اراده جدی در مبارزه با استکبار جهانی و همچنین رژیم صهیونیستی غاصب دارند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: روز قدس به عنوان شاقولی برای آزاده بودن افراد است و در این روز آزادگان جهان باید برای استکبار و حامیان آنها بیزاری جسته و اعلام انزجار کنند.
وی، روز قدس را یادگار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) خواند و افزود: این روز را باید از نعمت های بزرگ الهی برای ملت خود بدانیم و خدا را بابت آن شکرگذار باشیم.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه امروز ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در سراسر میهن اسلامی طنین انداز شده است، اظهار کرد: امروز روز نمایش اتحاد و همبستگی ملی بود و باید بدانیم این خداوند است که دل ها را به سوی هم کشانده و در مقابل اسرائیل همه را با یکدیگر متحد ساخته است.
وی با اشاره به حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران از مظلومان جهان، گفت: روز قدس را باید روز حمایت از مستضعفان و روز اعلام انزجار از مستکبران عالم بدانیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر، اظهار کرد: نماز عید فطر نشانه وحدت و انسجام جهان اسلام است و شکوه اتحاد مسلمین را نشان می دهد بنابراین در این روز باید از اقامه پراکنده و جزیره ای نماز حدالمقدور خودداری شود.
امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک باران مقر داعش در دیرالزور سوریه، گفت: این اقدام به حامیان و ایجاد کنندگان این گروه تروریستی نشان داد آتشی که به دامن اسلام انداخته اند، حال دامن آنها را گرفته است و نوکران آنها اکنون در حال بازگشت به موطن های خود هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه ایران اسلامی می کوشد تا امنیت را در سطح منطقه ارتقا ببخشد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امنیت را نه برای مسلمانان بلکه برای تمامی مردمان دنیا می خواهد و ما در دفاع از مظلومان در تمامی جهان سرآمد و الگو هستیم.
وی بر ضرورت حفظ آمادگی برای مقابله با دشمنان در هر لحظه و مکان تاکید کرد و گفت: باید در برابر دشمنان اسلام مجهز باشیم و اتحاد و انسجام خود را همواره حفظ کنیم چرا که دودستگی و انشقاق خواست دشمنان است و موجب کاهش قدرت و بازدارندگی ملی ما می شود.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هر کس در جامعه موجب دودستگی شود از سربازان شیطان می باشد، چرا که در آیه های قران، خداوند مسلمانان را به وحدت و انسجام دعوت کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنرانی خود از نماز جمعه به عنوان نماد وحدت و یکپارچگی جامعه یاد کرد و از شهروندان قزوینی خواست تا حضور پررنگ تری در این آئین عبادی و سیاسی داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی همچنین با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه، گفت: امیدواریم این قوه مانند گذشته حامی حقوق مردم باشد و قاطعانه علیه کسانی که با پول و رانت در تلاش هستند تا حقوق ملت را زیرپا گذاشته و به مطامع دنیوی خود دست یابند، مقابله و برخورد کند.
امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به سالروز بمباران رژیم صدام جنایتکار در سردشت، برای شهدای این واقعه آرزوی مغفرت و برای آسیب دیدگان و بازماندگان آن آروزی صبر و شفای عاجل کرد.
6104*3013
خبرنگار: ناصرنیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.